۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

امام جمعه زرین دشت:

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات زمین بازی را برای دشمن تغییر می دهد

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات زمین بازی را برای دشمن تغییر می دهد

زرین دشت – امام جمعه زرین دشت گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، زمین بازی را برای دشمن تغییر می دهد و دیگر نمی تواند خواسته خود را به خورد ملت دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه های این هفته نمازجمعه زرین دشت با اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دیماه سال ۵۶ اظهار کرد: به جرات می توان گفت که قیام ۱۹ دی سرآغاز سلسه حرکت‌های اعتراض‌آمیز مردم علیه نظام پادشاهی پهلوی بود که منجر به انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با استناد به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند: ملتی که با هوشمندی و پیوستگی همه طبقات و گروه‌ها؛ چه روحانیت و دانشجو و چه کاسب و بازاری برای تحقق اسلام عدالت پرور به پا می خیزند، این ملت پیروز است، بیان کرد: اگر قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۶ منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ شد، حاصل اتحاد و همدلی و همبستگی تمام مردم چه بازاری چه کارگر چه دانشجو چه روحانیت و چه کارمند بود.

خطیب جمعه شهرستان زرین دشت ابراز کرد: تا این اتحاد و همدلی شکل نگیرد، پیروزی و موفقیت بوجود نمی آید و این اتحاد و همدلی در ۱۹ دی ماه ۵۶ نه تنها در ایران بلکه در کل جهان، تحولی را به وجود آورد که تمام ملتهای مظلوم به فکر مقابله با استعمارگران افتادند.

او همچنین با اشاره به اینکه قیام عاشورا یک نیم روز بیشتر نبود، عنوان کرد: این یک و نیم روز به قدری حائز اهمیت بود که تاریخ را تکان داد و متحول کرد.

امام جمعه شهرستان زرین دشت گفت: مردم قم با احساس تکلیف وارد میدان شدند و با اتحاد، همدلی، ایمان و زمان شناسی زمینه رویش انقلاب را به وجود آوردند.

دروند پور متذکر شد: امروز هم باید با احساس تکلیف این انقلاب را حفظ کنیم و با زمان شناسی در فضاهای حقیقی و مجازی امید را در قلب مردم زنده کنیم.

امام جمعه زرین دشت تصریح کرد: اگر کاستی ها و مشکلاتی وجود دارد، حساب آنها با حساب انقلاب و جمهوری اسلامی ایران جداست.

وی، خواستار توجه بیشتر مسئولان به مردم شد و گفت: مسئولان باید در بحث اقتصاد و معیشت مردم به فکر مردم باشند زیرا بعضی از قیمتهای اجناس قیمت واقعی نیستند.

دروندپور با بیان اینکه در شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت به اصناف، صنعت و معدن تذکر می دهم، بیان کرد: کارشناسان اداره اصناف شهرستان باید نظارت دقیق تری نسبت به قیمتها داشته باشند، این پذیرفته نیست که قیمت یک جنس در مغازه های مختلف متفاوت باشد و هیچکس هم پاسخگو نباشد.

امام جمعه زرین دشت ادامه داد: ما مدیون مردم هستیم پس باید نسبت به آنان احساس مسئولیت کنیم و کم کاری از هرکسی و در هر پست و مقامی که باشد، پذیرفته نیست.

دروندپور به دیدارمقام معظم رهبری با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی و اعضای ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار با اشاره به حذف اسم و عکس سردار سلیمانی در شبکه های اجتماعی فرمودند: برخورد حذفی مستکبران با شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آنها حتی از اسم شهیدحاج قاسم سلیمانی است.

خطیب جمعه زرین دشت اضافه کرد: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که در جوامع کنونی، دشمن است که اراده می کند چه صدایی و در چه زمانی و چگونه به گوش مخاطبان و در معرض نگاه آنها قرار بگیرد.

دروندپور گفت: در این شرایط شکل استبداد کهنه به استبداد اطلاعاتی تغییر پیدا می کند که به جای سیطره بر جغرافیای خاک و زمین بر جغرافیای دل و ذهن افکار عمومی تسلط پیدا می کند و هرچه را خود دشمن می پسندد به خورد جامعه می دهد.

او بر لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: با راه اندازی این شبکه، زمین بازی تغییر می کند و بسترهای ارائه خدمات که می تواند سبب مصونیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد، تقویت می شود.

دروند پور ارتقاء سواد رسانه ای در سطح افکار عمومی از دیگر مزایای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست.

کد خبر 5394216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha