۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری منتشر کرد؛

گزارش سانحه خروج هواپیمای کاسپین از باند فرودگاه اصفهان

گزارش سانحه خروج هواپیمای کاسپین از باند فرودگاه اصفهان

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه بوئینگ ۷۳۷ چهارشنبه ۱۵ دی ماه فرودگاه اصفهان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه بوئینگ ۷۳۷ چهارشنبه ۱۵ دی ماه فرودگاه اصفهان را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، هواپیمای ۷۳۷ هواپیمایی کاسپین به رجیستری EP-CAP برای انجام ۴ پرواز مسافری در مسیرهای تهران- مشهد، مشهد- اصفهان، اصفهان – مشهد و مشهد – تهران برنامه ریزی شده بود که ساعت ۱۴:۵۵ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با ۱۱۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی ترک کرد.

این گزارش می‌افزاید: خلبان این هواپیما ۱۶:۴۸ در نزدیکی اصفهان با کنترل پرواز تماس گرفته و برای فرود در باند ۲۵ راست فرودگاه اصفهان هدایت می‌شود.

بنابر آنچه دفتر سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرده هواپیمای کاسپین ۱۷:۰۷ بر روی باند فرودگاه اصفهان فرود می‌آید؛ اما پس از تماس چرخ‌های هواپیما با سطح آسفالت باند فرودگاه ارابه فرود سمت چپ دچار نقص و لرزش شده و سپس جمع می‌شود.

ارابه فرود سمت چپ هواپیما بر اثر برخورد با آسفالت باند جمع شد

بر اثر برخورد موتور شماره ۱ هواپیمای به باند، جرقه‌هایی از محفظه بیرونی موتور مشاهده می‌شود که کنترلر فرودگاه موضوع را به خلبان اطلاع می‌دهد.

سازمان هواپیمایی نتیجه مذاکرات با خلبان هواپیما را اعلام کرده و می‌گوید خلبان هواپیما جمع شدن ارابه فرود سمت چپ را تأیید کرد و با گرفتن ترمز سمت راست سعی در جلوگیری از خروج هواپیما از باند می‌کند.

این گزارش حاکی است خلبان هواپیما در اجرای این عملیات موفق بوده و هواپیما به سمت چپ منحرف نمی‌شود و داخل باند باقی می‌ماند و قبل از لبه خروجی کنار باند در مقابل TWYD متوقف می‌شود.

در ادامه این سانحه، خلبان دستور تخلیه اضطراری می‌دهد. در نتیجه مهمانداران درب‌های خروجی عقب و جلوی هواپیما را باز می‌کنند. همچنین پرسنل ایمنی و آتش نشانی فرودگاه اصفهان نیز به کمک آمده و همه مسافران در کمتر از دو دقیقه از هواپیما خارج می‌شوند.

چند مجروح سانحه به بیمارستان‌های اصفهان منتقل شدند

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ورود صدمه به برخی مسافران می‌گوید: به علت تعجیل برخی مسافران در خروج از هواپیما، تعدادی از آنها دچار مصدومیت جزئی شده که ۹ نفر به اورژانس فرودگاه منتقل می‌شوند. ۳ نفر هم به طور سرپایی در ترمینال فرودگاه از سوی پزشک مستقر معاینه و درمان می‌شوند. ۶ نفر هم به دو بیمارستان اصفهان منتقل شدند که ۵ نفر آنها اندکی بعد از مراجعه، مداوا و ترخیص شدند ولی یک خانم باردار تحت مراقبت ویژه قرار گرفت که یک روز بعد مرخص شد.

کد خبر 5394825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha