۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس اعلام کرد؛

۴۰۰میلیاردتومان اعتباربرای ساماندهی رودخانه های پایین دست سدبردول

۴۰۰میلیاردتومان اعتباربرای ساماندهی رودخانه های پایین دست سدبردول

بندرعباس - نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی ۶۲ کیلومتر از رودخانه های پائین دست سد بردول اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جباری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع ساماندهی رودخانه های بالادستی شهر پارسیان گفت: پس از نشست چند ماه پیش ما در شورای اداری پارسیان که مقرر شده بود ساماندهی رودخانه های بالا دست شهر پارسیان ساماندهی شود و از این رودخانه ها و آبریزها نیز بازدید بعمل آوردیم، طی نشست مشترک با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و مسئولان ایمیدرو در کشور پیشنهاد دادم، از محل مسئولیت های اجتماعی ایمیدرو منابع لازم به دلیل حجم کار افزایش یابد.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه ۲۲ کیلومتر از رودخانه ای که باید ساماندهی شود مربوط به بالادست منطقه ویژه اقتصادی و درون فنس آنان بود، توانستیم ایمیدرو را متقاعد کنیم ۶۲ کیلومتر از رودخانه ها ساماندهی شود و رودخانه ها و شاخه های پائین دست سد بردول در این ساماندهی لحاظ شود.

جباری ابراز داشت؛ در ابتدا مقرر شده بود هفتاد میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که بنده طی نشست هایی با تشریح وضعیت، مجموعه ایمیدرو را متقاعد نمودم تا این رقم به مبلغ منطقی مورد نیاز جهت اجرای کامل این پروژه افزایش یابد که بحمدلله این اتفاق نیز افتاد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه شورای اداری پارسیان در شهریورماه مقرر گردید اداره کل آب منطقه ای نقشه ها و طراحی های لازم را انجام دهد و در اختیار منطقه ویژه قرار دهد و اداره کل صمت هرمزگان نیز در خصوص اختصاص معدن تأمین سنگ مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهد که متأسفانه ادارات آب منطقه ای و صمت تاکنون به وظایف خود عمل ننموده اند.

نماینده غرب هرمزگان در خانه ملت اظهار داشت؛ در حال حاضر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان طبق آخرین گزارشی که به بنده داده اند، اظهار کرده اند مبلغ چهارصد میلیارد تومان برای انجام ۶۲ کیلومتر عملیات احداث و ساماندهی سد بردول و رودخانه های بالادستی تأمین شده است که جا دارد در راستای تأمین این منابع و برنامه ریزی های لازم، از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و سازمان ایمیدرو تشکر کنیم.

جباری خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر این مناقصه برگزار و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و آب منطقه ای هرمزگان که متولی ساماندهی رودخانه ها و سدها است سریعتر نسبت به طراحی و تهیه نقشه اقدام کند.

جباری یادآور شد: پیش تر گفته ام و باز هم تکرار میکنم که ترک فعل و تعلل در اجرا از سوی هر دستگاه و مجموعه ای که وظیفه ساماندهی این رودخانه ها را بعهده دارد و سبب ضرر و زیان جانی و مالی به شهروندان عزیز گردد را از طریق مجلس تا حصول نتیجه دنبال خواهم کرد.


کد خبر 5395152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha