۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱

معاون استاندار اردبیل:

زمینه‌های ماندگاری و مهاجرت معکوس روستائیان در اردبیل تقویت شود

زمینه‌های ماندگاری و مهاجرت معکوس روستائیان در اردبیل تقویت شود

اردبیل-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر تقویت زمینه‌های ماندگاری روستاییان در روستاها و افزایش تولیدات دامی و کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال الدین میرجعفریان پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت اقتصاد روستا نیازمند مکانیزه کردن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی است که با این اقدام می‌توان ماندگاری روستاییان در محل سکونتشان را نیز تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی امری ضروری بوده و باید با برنامه ریزی های لازم در این راستا حرکت کرده و زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اختصاص تسهیلات برای مکانیزه کردن کشاورزی در روستاها، ایجاد گلخانه و صنایع تبدیلی برای تولیدات دامی را از جمله نیازمندی‌های جامعه روستایی استان دانست.

میرجعفریان بیان کرد: توجه به ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی، اجرای طرح‌هایی چون سد معیشتی و تأمین آب شرب روستاییان از جمله برنامه‌های ضروری برای تقویت اقتصاد روستاها بوده و باید با همکاری دهیاران مرتفع شود.

وی عمده مشکلات روستاهای استان را معیشت و اقتصاد ذکر کرد و افزود: باید با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد زمینه احصا نیازمندی مسکن و احداث آن اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل به وجود ۹۰۳ دهیار در استان اشاره کرد و نقش این نیروها را ظرفیت بزرگ میدانی برای عملیات اجرایی در توسعه روستاها دانست.

میرجعفریان ادامه داد: استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

وی گفت: ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت قرار دارد که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جز اراضی دیم است.

در این مراسم علی قیطانی در ادامه این نشست به عنوان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل معارفه و از خدمات یعقوب هاشمی قدردانی شد.

کد خبر 5396267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha