۲۰ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۰۸

توضیح معاون استاندار اصفهان درباره مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری

توضیح معاون استاندار اصفهان درباره مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری

اصفهان - معاون عمرانی استاندار اصفهان در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان توضیحاتی را ارائه داد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه مسئولان استان با استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان مخالف هستند، اظهار داشت: هفته گذشته به دلیل اینکه بخشی از شهرهای شمال کشور دچار افت شدید گاز شده بودند و در زمینه تأمین برق مشکل داشتند، ابلاغیه‌ای از سوی شورای عالی امنیت کشور برای نیروگاه‌های اصفهان آمده بود که مصرف گاز را کاهش دهند و برای ادامه تولید خود، سوخت دوم (مازوت) جایگزین و استفاده کنند.

او با بیان اینکه ما این موضوع را با تأخیر متوجه شدیم، افزود: اما به علت اینکه هوای اصفهان در آن مقطع به واسطه ناپایداری‌ها و وزش باد نسبتاً خوب و شاخص‌ها در حد ۷۰- ۸۰ AQI بود، ۲ مشعل از ۱۲ مشعل مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری به مدت حداکثر سه روز از این سوخت مایع استفاده کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: به محض پایدار شدن هوا و کاهش جریانات جوی، با نظارت محیط زیست استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری قطع شد و اکنون چند روزی است که هیچ مصرف مازوتی نداریم.

زینلیان با بیان اینکه هم اکنون اداره محیط زیست بر نیروگاه‌ها نظارت دارد، ابراز داشت: نیروگاه‌، اجازه مصرف مازوت ندارند و دیگر اجازه نخواهیم داد ضمن اینکه افراد مسئول در وزارت نیرو در این حوزه را به دلیل ترک فعل به دستگاه‌های نظارتی معرفی کردیم زیرا آنان موظف بودند فیلتراسیون خروجی‌ها را انجام دهند که این کار را نکردند.

بسته راهکارهای احیای زاینده رود بزودی اعلام می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان همچنین درباره نتایج جلسات متعدد در حوزه آب استان، تصریح کرد: پیرو این جلسات، امروز به بسته راهکارهایی در حوضه زاینده رود رسیدیم و
این گام بسیار مهمی است که بتوانیم قدم به قدم با وحدت رویه برای بهبود وضعیت این حوضه پیش برویم و جزئیات آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

لزوم قرارگیری زاینده‌رود در ردیف رودخانه‌های حفاظت شده

زینلیان با اشاره به لزوم قرارگیری زاینده رود در رده رودخانه‌های حفاظت شده، تاکید کرد: یکی از محورهایی که به صراحت در بسته راهکارهای احیای زاینده رود به آن اشاره شده، این است که زاینده رود جزو رودخانه‌های حفاظت شده قرار گیرد و همه دستگاه‌ها باید برای آن اقدام کنند.

کد خبر 5396777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha