۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

استاندار قزوین:

یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به ورزش اختصاص پیدا کند

یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به ورزش اختصاص پیدا کند

قزوین -استاندار قزوین با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی اجازه دارند یک درصد اعتبارات خود را در حوزه ورزش هزینه کنند، گفت: اختصاص مکان‌هایی برای ورزش کارمندان در دستور کار ادارات قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر سه شنبه در شورای تربیت بدنی و ورزش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: سیاستگذاری ها و برنامه ریزی در حوزه ورزش قهرمانی نیازمند شناخت استعدادها و زیرساخت‌های موجود است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در این حوزه این است که امکانات و ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های استان با پرهیز از پراکنده کاری، حول یک محور و با نگاه حمایت از ورزش قهرمانی سازماندهی شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه نیازمند تبیین یک استراتژی مشخص در زمینه حمایت از ورزش قهرمانی هستیم، ادامه داد: برنامه ریزی برای تربیت قهرمانان در برخی حوزه‌های خاص می‌تواند به دیده شدن استان کمک شایانی بکند.

وی تاکید کرد: حرکت در مسیر ورزش مخصوصاً ورزش همگانی نیازمند هدفمند بودن و داشتن استراتژی مشخص است تا بتوان به خروجی مورد نظر دست یافت.

اعلایی با بیان اینکه ورزش همگانی زمینه ساز ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است، عنوان کرد: برخی شاخصه‌ها در استان اصلاً شرایط مناسبی ندارد و با استفاده از ورزش می‌توان به صورت غیر مستقیم برای رفع این مشکلات اقدام کرد.

وی تاکید کرد: ورزش بهترین ابزار برای مقابله با پدیده‌هایی همچون اعتیاد مخصوصاً در سنین جوانی و نوجوانی است و می‌توان با ترویج و حمایت از ورزش ضمن افزایش نشاط اجتماعی به صورت غیر مستقیم با پدیده شوم اعتیاد مخصوصاً در سنین پایین مبارزه کرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: آمادگی لازم برای حمایت قانونی از ورزشکاران قهرمان در استان قزوین را داریم و می‌توانیم جذب و حمایت از قهرمانان ورزشی را در قالب کارگروهی با حضور دستگاه متولی در ذیل معاونت منابع انسانی استانداری قزوین پیگیری کنیم.

وی افزود: رفع برخی مشکلات قهرمانان ورزش همچون مسکن نیز می‌تواند در کارگروه‌های ویژه ای بررسی و با حضور دستگاه‌های متولی بخش صنعت مرتفع شود.

مقام عالی دولت با بیان اینکه باید قهرمانان ورزشی در استان قزوین به خوبی به مردم معرفی شوند، تاکید کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در الگوسازی، قهرمان پروری و ترویج اخلاق مداری در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی اجازه دارند یک درصد اعتبارات خود را در حوزه ورزش هزینه کنند، اضافه کرد: اختصاص مکان‌هایی برای ورزش کارمندان در دستور کار ادارات قرار بگیرد.

اعلایی در پایان یادآور شد: مردم همیشه در حوزه ورزش جلوتر از دستگاه‌های متولی حرکت می‌کنند و ما نیز باید با حمایت از قهرمانان ورزشی زمینه دلگرمی مردم برای فعالیت بیشتر در این عرصه را فراهم کنیم.

کد خبر 5397366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha