۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی به محصولات استراتژیک گیلان

ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی به محصولات استراتژیک گیلان

رشت- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تولید محصولات استراتژیک در این استان و وضعیت نامطلوب تولید این محصولات، گفت: توجه ویژه مسئولان ملی به این مهم ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد گودرزوند چگینی عصر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به وضعیت وخیم این استان، بیان کرد: فشردگی بودجه ۱۴۰۱ برای استان گیلان به دلیل ده‌ها سال بی توجهی به این استان است و انتظار می‌رود که مسئولان ملی نگاه ویژه ای به این خطه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه سدهای نیمه تمام، پروژه‌های آزادراه و بیمارستان‌های این استان وضعیت نامناسبی دارند، افزود: مدیریت خشکسالی و رسیدگی به خسارات سیل اخیر گیلان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی سایت لاکان اوضاع استان سرسبز گیلان را به خوبی نشان می‌دهد، ادامه داد: محصولاتی نظیر چای، برنج، و کیوی که از محصولات استراتژیک گیلان هستند وضعیت مناسبی ندارند.

ضرورت تغییر نگرش مسئولان ملی به محیط زیست گیلان

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این جلسه خواستار تغییر نگرش مسئولان ملی به محیط زیست گیلان شد و بیان کرد: مردم گیلان به اندازه طبیعتی که خداوند به استان ارزانی داشته زندگی نمی‌کنند و به حوزه اعتبارات آن بی توجهی شده است.

رسول فرخی با بیان اینکه گیلان در اوایل انقلاب صنعتی بود اما به جهت نگرش نادرست مسئولان وقت کشاورزی اعلام شد، افزود: گیلان به همین دلیل از دلارهای صنعتی محروم و صنعت گیلان از بین رفت و شهرک صنعتی به قبرستانی از ماشین آلات تبدیل شده است.

کد خبر 5399064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha