۲۴ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷

توسط نشر بان؛

«بیست دقیقه در منهتن» چاپ دومی شد

«بیست دقیقه در منهتن» چاپ دومی شد

دومین چاپ کتاب «بیست دقیقه در منهتن» نوشته مایکل سورکین و ترجمه امیر یداله ‌پور توسط نشر بان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر بان دومین چاپ کتاب «بیست دقیقه در منهتن» نوشته مایکل سورکین و ترجمه امیر یداله ‌پور در ۲۷۲ صفحه و بهای ۸۵ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب سال ۱۳۹۷ با شمارگان ۳۸ هزار تومان منتشر شده بود.

مایکل سورکین معمار معاصر و مشهور آمریکایی است. او در این کتاب ۲۰ دقیقه پیاده روی در شهر، از زمانی که از منزلش خارج می‌شود تا زمان رسیدن به دفتر کارش را توصیف می‌کند. این کتاب اثر مهمی است که در سال‌های اخیر نوشته و منتشر شده و تاثیر مهمی هم بر ادبیات شهری آمریکا گذاشته است. نویسنده در این کتاب حقوق اولیه شهروندی را به انسان‌ها یاد می‌دهد.

سورکین در توصیف شهر از رویکردهای مختلف استفاده می‌کند. او توصیف را از پله‌های ساختمان محل سکونتش آغاز کرده و مثلا بحث می کند که شکل خاص پله‌ها نتیجه چه سیاست، چه رویکرد اقتصادی و چه مرحله‌ای از تاریخ است. بحث می‌کند که چه فضایی حاکم بوده تا باعث شده که این پله‌ها به این شکل دربیاید و چرا در جغرافیا و تاریخ دیگر پله‌ها شکل دیگری دارند. او رویکردهای مختلف را برای تحلیل یک فرم شهری درهم اقدام می‌کند. نویسنده در این کتاب ثابت می‌کند که ایده‌های پرطرفدار در شهرسازی و معماری که معمولا سرمایه گذارها به آنها توجه دارند و سرمایه‌ها را صرف آن ایده‌ها می‌کنند، در عمل چقدر پوچ و توخالی هستند.

کد خبر 5399562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha