۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵

نماینده ولی فقیه در مازندران:

ساری را به «کرامت شهر» مبدل کنیم/فراموشی معماری بومی

ساری را به «کرامت شهر» مبدل کنیم/فراموشی معماری بومی

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه ساری را کرامت شهر مبدل کنیم، گفت: ارزش ها و معماری اسلامی در این شهر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری برلزوم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان اظهار داشت: جوانگرایی نباید بهانه‌ای برای عدم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان باشد.

وی داشتن ابتکار و نوآوری جدید را در کارها و مدیریت مهم دانست و با اشاره به وجود ۳۲۰ پروژه نیمه کاره در شهرستان ساری خواستار تسریع در تکمیل این طرح‌ها شد و گفت: هرچند مازندران کلانشهر ندارد اما آنچه که مهم بوده، کرامت شهر است.

وی ادامه داد: نبود بیکاری، وجود عدالت، توجه به بهداشت، نظارت بر اماکن، ارزاق و اجناس، رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی، معاش و معاد سالم از ویژگی‌های کرامت شهر است و باید به این مسئله دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید مرکز استان را به کرامت شهر تبدیل کنیم و مسائل ترافیک، حمل ونقل، مبلمان شهری، ارزش‌های اسلامی و معماری اسلامی را در آن کنیم و یکی از مشکلات این است که معماری بومی را در شهرها فراموش کردیم و تحت تأثیر فرهنگ معماری غربی قرار گرفتیم.

آیت الله لائینی توجه به انفال، محیط زیست و روستاها را ضروری دانست و گفت: آبادانی شهر در گرو آبادانی روستاها است وگرنه شاهد مهاجرت از روستاها به شهر خواهیم شد و امیدواریم طرح‌های خوبی برای آبادانی روستاها اجرا شود.

در این مراسم محمدعلی نوبخت به عنوان فرماندار ساری معرفی شد.

کد خبر 5403233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha