۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶

فرماندار شهرستان تویسرکان:

نسل جدید با فرهنگ شهدا آشنا شوند

نسل جدید با فرهنگ شهدا آشنا شوند

همدان- فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: نسل جوان و جدید باید با فرهنگ شهدا آشنا شوند چون نیازمند اینگونه فرهنگ‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تویسرکان عنوان کرد: شورای هماهنگی آثار دو بخش حفظ و نشر را پوشش می‌دهد؛ یکی از این مباحث حفظ یادگاران دوران دفاع مقدس آنطور که واقعی بود و بخش دوم تحت عنوان دفاع مقدس که تجلی یافته و باید در پاسداشت و نگهداری آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس همدان با این پیش زمینه ساخته شد و شهید همدانی تیم فاخری را برگزید تا آثار به گونه‌ای جمع آوری شود که طی سالیان متمادی از بین نرود.

فرماندار شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: اگر آثاری از دفاع مقدس در این شهرستان وجود دارد باید جمع آوری و در اختیار باغ موزه قرار گیرد و این کار در نگهداری این آثار کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه باغ موزه مختص به شهرستان و استان خاصی نیست بلکه غرب کشور را پوشش می‌دهد و سالانه ده‌ها هزار نفر از این آثار بازدید به عمل می‌آورند، هدف از جمع آوری ها آثار دفاع مقدس را اینگونه بیان کرد و گفت: جمع آوری این آثار خود می‌تواند انتقال دهنده هدف‌ها و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل آینده شود افزود: از جمله این آثار می‌توان به آثار شهید آوینی اشاره کرد که این کار ماندگاری بیشتری دارد.

افشاری در ادامه صحبت‌های خود با تاکید براینکه سیره شناسی شهدا می‌تواند دنیا را متحول کند و باید در این زمینه بیشتر کار شود متذکر شد: هرکس در هر جایگاهی می‌تواند فرهنگ ناب شهدا را گسترش دهد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: ولایت پذیری و اهتمام شهدا به نماز از جمله وجوهات مهم شهدا بود و هست و استفاده لقمه حلال و احترام به والدین از دیگر وجهه‌های بارز شده است که باید جهت ترویج این موارد توجه بیشتری شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان بیان کرد: برنامه ریزی برای همراهی شهرستان در دومین کنگره سراسری سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید دفاع مقدس که در اردیبهشت ۱۴۰۲ در استان همدان برگزار می‌شود باید از اکنون شروع شود که برنامه‌ای درخور این عزیزان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در کمیته برنامه ریزی اعتبارات عمرانی مورد نیاز را مد نظر قرار خواهیم داد، افزود: ورود روایتگران در مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های دهه فجر قرار گیرد.

افشاری با تاکید بر اینکه روایت گری‌ها در مراکز پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی با استفاده از روش‌های جدید انجام گیرد خاطرنشان کرد: از جایگاه راهیان نور غافل نشویم و هر کاری در این زمینه می‌توانیم باید به نحو درست و برنامه ریزی شده انجام دهیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه از افرادی که ایده خوب برای تبدیل فرهنگ و بیانات شهدا و ایثارگران به آثار هنری دارند استفاده کنیم تصریح کرد: آثار جبهه و جنگ را باید به سمت رمان‌نویسی ببریم تا این آثار ماندگار تر شوند.

کد خبر 5406070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha