۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری:

۵ درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری در دسترس نیستند

۵ درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری در دسترس نیستند

شهرکرد- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از ارتباط تلفن همراه برخوردارند و پنج درصد مابقی از این خدمات بی بهره هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بلالی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: ۹۵ درصد این روستاها از لحاظ ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه دارای ارتباط و مابقی از این خدمات بی بهره هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۴ روستا در استان فاقد پوشش اینترنت همراه و یا با پوشش ضعیف هستند، عنوان کرد: طی یک سال گذشته پوشش اینترنت بیش از ۱۰۰ مورد روستا در چهارمحال و بختیاری اصلاح شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۲۰ روستا در استان از اینترنت ثابت بهره‌مند هستند، مطرح کرد: درصورت تأمین تجهیزات و بودجه تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار چهارمحال و بختیاری به شبکه پایدار و پر قدرت متصل خواهند شد.

بلالی هدف از اجرای این طرح را کاهش شکاف دیجیتال بین نقاط شهری و روستایی دانست و گفت: به منظور توسعه روستایی از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های موجب شده در تأمین تجهیزات با مشکل مواجه شویم، عنوان کرد: علت کندی روند توسعه اینترنت در چهارمحال و بختیاری کمبود تجهیزات است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به ممانعت‌های مردمی در امر توسعه زیر ساختی، ادامه داد: به دلیل تفکرات اشتباه حاکم در جامعه مردم مانع از نصب دکل و تجهیزات مخابراتی می‌شوند.

کد خبر 5407166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha