۹ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۸

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

دمای هوا در چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد

دمای هوا در چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد

شهرکرد- مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای صبح یکشنبه در استان کاهش دما انتظار می رود، گفت: فرخشهر و بن به ترتیب با منفی ۱۴ و ۱۳ سردترین نقاط استان بوده اند.

مهران چراغ‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین مدل‌های عددی و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای روز شنبه در برخی نواحی شهرستان «لردگان» احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از شنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه با عبور متناوب امواج از سطح استان تقویت ناپایداری و افزایش ابر، بارش برف و باران، مه و کاهش دید افقی و وزش باد به نسبت شدید با احتمال کولاک برف خصوصاً در ارتفاعات استان پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور اداه داد: برای صبح یک شنبه در چهار محال و بختیاری کاهش دما انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه میانگین وزنی بارش‌ها در سال زراعی امسال در این استان ۲۹۵ میلی متر بوده است، افزود: این بارش‌ها نسبت به میانگین سال زراعی کامل ۴۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دمای هوای شهرکرد طی ۲۴ ساعت گذشته منفی ۷.۲ درجه بوده است، مطرح کرد: در شبانه روز گذشته «فرخشهر» و «بن» به ترتیب با منفی ۱۴ و منفی ۱۳ سردترین نقاط استان و «لردگان» با دمای هوای ۱۱.۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بوده است.

کد خبر 5411307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha