۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

توسط انتشارات جمال؛

اولین کتاب خاطرات شهدا با واقعیت افزوده منتشر شد

اولین کتاب خاطرات شهدا با واقعیت افزوده منتشر شد

کتاب «اورکت» نوشته عاطفه سادات موسوی توسط انتشارات جمال منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «اورکت» رمان‌گونه‌ای بر بال واقعیت، کتابی است که با استفاده از واقعیت افزوده، سرگذشت شهیدان اربابی را روایت می‌کند. این کتاب، خاطرات بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۰ شهر مختلف ایران را گردآوری نموده است که ماجرای شنیدنی سه برادر شهید را که از هم‌رزمان شهید احمد کاظمی بوده‌اند، حکایت می‌کنند.

کتاب «اورکت» دارای بارکدی است که خواننده با استفاده از آن می‌تواند حدود ۱۲۰ فیلم مربوط به هر بخش را با استفاده از گوشی همراه و اسکن بارکد روی کتاب مشاهده کند.

«اورکت» به سرگذشت سه برادر شهید علی آقا، علی‌محمد و علی‌اصغر اربابی می‌پردازد که هر سه برادر شهید، از شهدای گرانقدر دفاع مقدس و همرزم شهید احمد کاظمی بوده‌اند. نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «بر این باوریم برای شهدا کار کردن، از شهدا گفتن و از شهدا نوشتن متصل به دو عامل است؛ توفیق یافتن و لیاقت داشتن. و اکنون در برابر عزیزانی که لیاقت و توفیق الهی شامل حالشان شد تا از سرداران شهید اربابی بگویند، سر تعظیم فرود می‌آوریم. اورکت رمان‌گونه‌ای است نشسته بر بستر خاطرات از زبان بیش از ۲۵۰ نفر که در طول دو سال و نیم و با سفر به بیش از ۲۰ شهر به پهنای پنج استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان و تهران ضبط و ثبت شده است.»

ادبیات داستانی و مستند بودن کتاب به روایت‌های واقعی، همراه با مشاهده فیلم افراد مختلف در ۱۸ فصل جای داده شده است

«سیب گلاب»، «نان آجرپزی»، «پاسگاه»، «چادر گل شیشه‌ای»، «اورکت»، «معجون عشق»، «اکراه او و اصرار فرمانده»، «بزرگ‌ترین مرخصی من»، «زیر باران»، «سرّ میان آن دو»، «مدیریت علوی»، «یک صبح پاییزی»، «سبدی پر از سیب»، «در امتداد جاده» و «سر دلبران!» از جمله عناوین بخش‌هایی از این کتاب هستند.

این کتاب با ۴۸۳ صفحه و ۱۸ فصل منتشر شده است.

کد خبر 5411709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha