۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶

قائم مقام کمیته امداد خبر داد:

احداث ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

احداث ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

آبیک - قائم مقام کمیته امداد از احداث ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد، طی چهار سال آینده در قالب نهضت ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خاکسار قهرودی در حاشیه افتتاح ۵۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد استان قزوین که به صورت نمادین در روستای خرم پشته شهرستان آبیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۸ هزار خدمت مسکن به مددجویان زیر پوشش ارائه شده که مابقی خدمات مختلف اعم از آماده سازی مسکن در حال انجام است و تلاش برای رفع مشکلات مردم محروم در این زمینه ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن طی برنامه ۴ ساله با همکاری دولت و سهم کمیته امداد به تعداد ۳۶۰ هزار واحد افزود: از این تعداد ۲۴۰ هزار واحد در روستاها و مابقی در شهرها احداث می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد ادامه داد: تمام خدمات کمیته امداد باید به سمتی در حال اجراست که نیازمندان، توانمند شوند و در زمینه معیشتی زندگی آبرومندانه ای داشته باشند.

خاکسار قهرودی استفاده کمی و کیفی از کمک‌های مردم و خیران را از برنامه‌های عملی و جدی کمیته امداد ذکر و اضافه کرد: مردم با نعمتهایی که خدا به آنان عطا کرده، می‌توانند در قالب انفاق، زکات و وظیفه دینی به میدان آمده و به نیازمندان کمک کنند.

وی به راه‌اندازی و فعالیت حدود ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور و حمایتی و محلی دانستن این مراکز خاطرنشان کرد: در این مراکز از حمایت‌های مالی، فنی، تخصصی و هر نوع توانمندی افراد محلات برای نیازمندان استفاده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کمک‌های بسیاری از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری و با رعایت همه جانبه تکریم، بین نیازمندان توزیع شده است.

قائم مقام کمیته امداد افزود: هر کمکی که به نیازمندان انجام می‌شود فتح بابی برای توانمندسازی آنان و بازگشت به چرخه طبیعی زندگی و ایجاد اشتغال و تلاش برای درآمد ثابت و رفع مسکن آنها است.

خاکسار قهرودی در پاسخ به این سوال که با توجه به حذف ارز ترجیحی، برای کاهش فشار بر مددجویان چه تدبیری اندیشیده شده، توضیح داد: گرچه پاسخ این سوال را باید دولت بدهد اما دولت احتمالاً، برنامه ریزی و پیش‌بینی های لازم را انجام داده و تدبیر کافی پیش‌بینی کرده و کمتر فشار بر مردم مستضعف وارد می‌شود؛ آماده‌ایم برنامه‌هایی تنظیم شود و با هماهنگی دولت آثار سو حذف ارز ترجیحی بر نیازمندان کاهش و رفع شود.

وی در خصوص عدم تکمیل مسکن مددجویان کمیته امداد توسط بنیاد مسکن افزود: با هماهنگی‌های لازم اداری و اجرایی بهتر و بیشتر، در راستای رفع این مشکل گام برداشته می‌شود.

کد خبر 5412805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha