۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۰۸

استاندار اردبیل:

بانک‌ها برای خرید ماشین آلات دست دوم به سرمایه گذاران کمک کنند

بانک‌ها برای خرید ماشین آلات دست دوم به سرمایه گذاران کمک کنند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل در خرید ماشین آلات دست دوم سالم به سرمایه گذاران کمک کنند تا خط تولید رونق گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید در اردبیل اظهار کرد: با توجه به قیمت سرسام آور ماشین آلات جدید و شرایط تحریمی بهتر است بانک‌های عامل با نظر مساعد به صاحبان صنایع کمک کنند تا با توجه به توجیه اقتصادی ماشین آلات دست دوم خریداری و در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گیرد.

وی ضرورت تأمین سوخت دوم کارخانه سیمان اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هرچند ذخیره مناسب سوخت دوم برای این کارخانه با توجه به قطعی گاز انجام شده ولی انتظار می‌رود از هم اکنون برنامه ریزی برای فصل بهار و تابستان در تأمین برق مورد نیاز کارخانه سیمان اردبیل صورت گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به دو طرح گردشگری تله سیژ خلخال و پیست اوجور گفت: با همکاری اداره کل استاندارد قرار شد ترخیص دو دستگاه تله سیژ برای خلخال و شابیل از گمرک اردبیل انجام شده و مراحل نصب و راه اندازی این مجموعه‌های گردشگری به انجام برسد.

عاملی در مورد پیست اوجور در ارتفاع ۳۲۰۰ متری نیز بیان کرد: راه و شهرسازی موظف شد تا عملیات احداث راه دسترسی به این پیست را تا فصل حضور گردشگران انجام داده و در کنار آن بانک کشاورزی نیز مهلت بازپرداخت تسهیلات را یک سال استمهال کند.

وی با اشاره به واگذاری زمین در بخش توسعه شهرک صنعتی شماره دو اردبیل به کارخانه تولید ام دی اف، گفت: قرار شد به نرخ سال ۹۸ زمین واگذار شده به این مجموعه تولیدی مورد محاسبه قرار گرفته و سرمایه گذار پرداخت این مبلغ را انجام دهد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: در حمایت از تولیدات استان مقرر شد تا در نصب آسانسور و سایر تجهیزات ساختمانی از تولیدات و فناوری‌های استان استفاده شده تا زمینه اشتغال فراهم آید.

عاملی به احداث واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در قالب این پروژه‌ها و نصب آسانسور قطعاً از ظرفیت ۸۲ شرکت فعال حوزه آسانسور هم در تأمین قطعات و هم نصب آنها استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حمایت از تولید و تقوی جبهه اشتغال و کارآفرینی ما از هیچ تلاش و همراهی دریغ نخواهیم کرد و انتظار داریم بانک‌های عامل نیز تعهدات خود را در این حوزه با تسهیل خاص انجام دهند.

کد خبر 5414593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha