۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

داروهای کرونا به اندازه کافی در داروخانه های‌ کاشان وجود دارد

داروهای کرونا به اندازه کافی در داروخانه های‌ کاشان وجود دارد

کاشان - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: داروهای مورد استفاده بیماران مبتلا به کرونا به اندازه کافی در داروخانه‌های منطقه کاشان وجود دارد.

محسن تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کرونا و سویه جدید امیکرون اظهار داشت: به علت افزایش بیماران در موج پنجم شیوع کرونا و سویه دلتا در منطقه کاشان داروهای زیادی مصرف شد و فرصت کوتاهی برای ذخیره دارو فراهم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دارو برای بیماران کرونایی در منطقه کاشان در حال حاضر به اندازه کافی وجود دارد، ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش‌های داروخانه‌های بخش خصوصی ذخیره خوبی در دارو در منطقه وجود دارد.

گلایه برخی از شهروندان درباره قیمت بالای داروها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به گلایه برخی از شهروندان درباره قیمت بالای داروها تصریح کرد: این معاونت با هرگونه گران فروشی دارو به شدت برخورد می‌کند اما باید توجه داشت که تغییرات قیمت دارو طی ماه و سال‌های گذشته بسیار زیاد بوده ولی با این وجود تمامی داروخانه‌ها باید رسید پرداخت را به مراجعه کنندگان بدهند.

وی با بیان اینکه در منطقه کاشان ۱۱ داروخانه شبانه روزی فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به افزایش زیاد مراجعان به مراکز درمانی و به تبع آن افزایش بار مراجعات مردم، داروخانه‌های روزانه می‌توانند تا زمان مراجعه بیمار در هر زمان با حضور مسئول فنی فعال باشند.

پیگیری داروهای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است

تقی زاده تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری ما در منطقه کاشان داروهای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است که خوشبختانه فعلاً مشکل خاص و کمبودی نداریم و اگر مشکلی هم هست سراسری و با توجه به تحریم‌ها است.

وی با بیان اینکه به شهروندان کاشانی توصیه می‌کنیم هرگونه تخلف در گران فروشی دارو را با سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند، افزود: البته شهروندان عزیز باید بدانند که نوسان قیمت دارو هم وجود دارد که تغییرات قیمت دارو با توجه به مشکلات تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه و حتی تهیه بر اساس نوع ارز اختصاصی زیاد است و متأسفانه در حال حاضر تغییرات قیمت هفتگی و حتی گاهی روزانه می‌شود.

کد خبر 5414789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha