۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۹

در پیام های جداگانه؛

مراجع تقلید ارتحال آیت الله گلپایگانی را تسلیت گفتند

مراجع تقلید ارتحال آیت الله گلپایگانی را تسلیت گفتند

قم - مراجع تقلید شیعیان جهان در پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال مرجع فقید شیعیان آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان پس از تحمل دوره‌ای بیماری، بامداد روز سه شنبه در پی ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های قم به ملکوت اعلی پیوست، در همین خصوص مراجع تقلید حوزه علمیه قم با صدور پیام‌های جداگانه ای این ضایعه بزرگ در تسلیت گفتند.

آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در پیام تسلیتی آورده است: این عالم ربانی با تالیفات ارزنده و خدمات اجتماعی، حسنات فراوان از خویش به یادگار گذاشت.

وی افزوده است: رحلت تأسف‌بار فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان و خصوصاً بیت معظم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

پیام می‌افزاید: آن فقیه معظم که ارادت خاص به ساحت حضرت ولی‌عصر (عج) داشت، عمر با برکت خویش را در راستای ترویج تعالیم نورانی اسلام و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع)، و مبارزه با افکار و جریان‌های انحرافی گذراند و با تربیت فضلا و تالیفات ارزنده و خدمات اجتماعی، حسنات فراوان از خویش به یادگار گذاشت.

پیام حاکی است: خدمات آن مرجع عالی‌قدر به حوزه‌های علمیه و محققان و مبلغان مذهب شیعه فراموش‌ناشدنی است. خداوند متعال روح آن فقیه پارسا را با انبیا و اولیای الهی محشور گرداند.

آیت الله صافی گلپایگانی آثار ماندگاری را به یادگار گذاشته‌است

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرده که آن عالم ربانی آثار ماندگاری را به یادگار گذاشته‌است.

دراین پیام آمده‌است: درگذشت عالم ربانی، محقق عالیقدر، فقیه نامدار، مدافع از حریم اسلام و اهل البیت، علیهم السلام مرحوم آیت الله العظمی صافی را با کمال تأسف و تأثر و قلب حزین دریافت نمودم.

پیام حاکیست: درگذشت عالمی که متجاوز از ۷۰ سال با بیان و قلم مشغول تدریس و تألیف بود و آثار ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشته، مصداق روشن «ثلمة فی الاسلام» است.او در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود و با قلم روان به روشنگری می‌پرداخت.

آیت الله صافی گلپایگانی عمر خود را صرف ترویج معارف دینی کرد

همچنین آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید با صدور پیام تسلیتی، تصریح کرده است: آن عالم و شیخ الفقهاء و المجتهدین عمر شریف خود را در راه ترویج معارف دینی صرف کرد.

وی افزوده است: ارتحال عالم پارسا، شیخ الفقهاء و المجتهدین، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی که عمر شریف خود را در راه ترویج معارف دینی و حمایت از مبانی دین مبین اسلام و تبیین احکام شرعی و نصیحت و دلسوزی نسبت به مسئولین نظام سپری نمودند موجب تأثر گردید.

پیام حاکیست: تربیت شاگردان فاضل و تألیف کتب مفید در حمایت از ولایت و مهدویت و اجتهاد فقهی و نصایح دلسوزانه و هدایت مسلمین و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ذخیره‌ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود.

در این پیام آمده‌است: اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به ساحت مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزه علمیه قم و تمام شیعیان ومقلدین و ارادتمندان ایشان بالاخص بیت برجسته مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و آقازاده ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی تسلیت گفته، علو درجات را برای ایشان و اجر وافر برای بازماندگان خواستارم.

آیت الله جوادی آملی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با صدور پیامی ارتحال آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی مرجع فقید شیعیان را تسلیت گفت.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: ارتحال اسف بار شیخ الفقهاء و المراجع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را به محضر مبارک حضرت ختمی امامت ولی عصر (عج)، مراجع بزرگوار تقلید، حوزه‌های علمیه جهان اسلام، اساتید معظم و بیت مکرم آن مرجع عظیم الشأن تسلیت عرض نموده و علوّ مرتبت آن فقیه راحل و صبر جمیل همگان از ذات اقدس ربوبی مسالت می‌شود.

آیت الله صافی گلپایگانی از برترین فقهای عصر حاضر بود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی، بیان داشت: آن مرد بزرگ که از برجسته‌ترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و یکی از برترین فقهای عصر ما بود آثار فراوانی در عرصه‌های مختلف به یادگار گذاشت.

وی افزوده است: خبر بسیار تأسف‌بار رحلت عالم ربانی، شیخ الفقهاء آیت الله العظمی صافی گلپایگانی موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

پیام حاکیست: آن مرد بزرگ که از برجسته‌ترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی (قدس سره) و یکی از برترین فقهای عصر ما بود آثار فراوانی در عرصه‌های مختلف از جمله کتب فقهی و کلامی و مبارزه با فرقه‌های منحرف و احداث و تجدید بناهای مذهبی همچون مسجد عظیم امام حسن عسکری (ع) را از خود به یادگار گذاشت.

پیام ادامه یافته‌است: حضور مؤثر وی در عرصه‌های مختلف اجتماعی همچون مبارزات با رژیم سابق و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان منشأ برکات زیادی برای اسلام و انقلاب بود.

در این پیام آمده‌است: ضایعه رحلت این فقیه دلسوخته‌ی حضرت ولی عصر (عج) را به محضر مقدس آن حضرت تسلیت عرض نموده و همچنین به حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید، عموم شیعیان و مقلدان و علاقمندان و خصوصاً بیت معظم و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال حشر او را با اولیا مقربینش خواستارم و از درگاهش برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌نمایم.

آیت الله صافی گلپایگانی از ارکان حوزه‌های علمیه بود

همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی مرجع فقید شیعیان آورده است: این عالم ربانی از ارکان اسلام و حوزه‌های علمیه بود.

وی افزوده است: ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ الفقهاء آقای صافی گلپایگانی «اعلی الله مقامه» موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

پیام حاکیست: آن فقیه بزرگوار یکی از ارکان اسلام و حوزه‌های علمیه و از برجستگان شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و مورد عنایت و اعتماد خاص امام «رحمة الله علیهما» بودند و ارادت خاص ایشان به حضرات معصومین «علیهم السلام» و مبارزه با فرقه‌های منحرف و تألیف کتب فقهی و کلامی و حضور مؤثر اجتماعی و سیاسی از ویژگی‌های آن مرحوم بود.

پیام ادامه یافته‌است: اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس امام عصر «عج» و حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید و عموم شیعیان و ارادتمندان و اهل بیت معظمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام آن فقید سعید معروض می‌دارم.

کد خبر 5414930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha