۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

وعده‌ها محقق شود؛

کمبود زیرساخت‌های درمانی در خارگ/ لزوم حضور پزشکان متخصص

کمبود زیرساخت‌های درمانی در خارگ/ لزوم حضور پزشکان متخصص

بوشهر- جزیره خارگ با مشکلات متعددی در زمینه بهداشت و درمان روبرو است و انتظار می‌رود با تلاش مسئولان این مشکلات کاهش یابد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: جزیره خارگ علی‌رغم نقش بسیار مهمی که در اقتصاد کشور دارد، با کمبودهای بسیار زیادی در زمینه زیرساخت‌ها برخوردار است و مردم با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

در جزیره‌ای که بخش عمده نفت خام کشور را صادر می‌کند، امکانات بهداشتی و درمانی به اندازه یک روستا باقی مانده است و مردم برای مسائل درمانی خود نیاز به مراجعه به دیگر نقاط کشور دارند.

مسئولان بارها و بارها برای رفع مشکلات اهالی جزیره خارگ وعده داده‌اند ولی هنوز هم کسی این مشکلات را حل نکرده است.

دغدغه اهالی جزیره پابرجا است

عبدالله چرخی از شهروندان اهل سنت جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان نگاه ویژه‌ای به جزیره خارگ داشته باشند و برای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

وی بیان کرد: مردمان جزیره با مشکلات فراوانی در حوزه درمانی مواجه هستند و نبود زیر ساخت‌های پزشکی در جزیره باعث افزایش تردد اهالی این جزیره به مرکز شهرستان شده است.

چرخی افزود: تکمیل کارد درمانی و داروهای اساسی یکی از خواسته‌های بحق اهالی این جزیره است.

نعمت احمدی یکی دیگر از از اهالی جزیره خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بحث اورژانس هوایی و دریایی مشکلات عدیده برای اهالی وجود دارد.

وی افزود: با استقرار کادر درمانی مجهز در جزیره اکثر این اعزام‌ها حذف خواهد شد، خواسته دیرین خارگی ها تأمین و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمانی جزیره است که تاکنون این موضوع به صورت کامل رفع نشده و نیازمند ورود ویژه وزرا و مدیران کل به این موضوع هستیم.

کمبود زیرساخت‌های درمانی در خارگ/ لزوم حضور پزشکان متخصص

کمبود پزشک متخصص

لطف اله علی پور نایب رئیس شورای شهر خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط در حوزه درمان در این جزیره خاص بوده و به همین لحاظ نیز باید خاص دیده شود.

وی افزود: پیشنهاد ما در این جزیره تا مشخص شدن تکلیف ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی خرید خدمات توسط این سازمان به صورت کامل در این جزیره است.

نایب رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی حوزه درمانی این جزیره نبود نیروهای متخصص در حوزه‌های درمانی بوده که می‌توان با استفاده از ظرفیت استان و همچنین شهرستان‌های همجوار این موضوع به عنوان کوتاه مدت مورد بررسی قرار گیرد.

لزوم تجهیز مراکز درمانی

بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: شرایط خاص این جزیره سبب شده که در حوزه درمان نارسایی به‌وجود آمده و خواسته‌های بحقی از سوی اهالی جزیره وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

محمدرضا دشتی زاده افزود: مطالبه اصلی تجهیز بیمارستان‌های موجود جزیره از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری است، درخواست اهالی جزیره این است که خارگ هم همانند تمامی نقاط کشور در حوزه درمانی دیده شود.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در زمینه اورژانس دریایی با هم افزایی به‌وجود آمده در جزیره و استان امکان استقرار این اورژانس وجود دارد نیاز است که تأمین اجتماعی در این زمینه جهت عقد قرارداد اقدامات لازم را با توجه به شرایط این جزیره به‌عمل آورد.

دشتی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه نیروی متخصص درمانی جزیره با مشکلاتی مواجه است که نیازمند هم افزایی تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه هستیم.

پیگیری افزایش نیروی متخخص درمانی

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: شرایط جزیره خارگ یکی شرایط خاص بوده که حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان نگاهی ویژه به آن دارد، ایجاد زیر ساخت درمانی در سال‌های گذشته در خارگ تسریع یافته است.

حیدر عزیز نژاد افزود: در زمینه حضور نیروی متخصص در آن جزیره نیاز سنجی و درخواست تخصص‌ها در دستور بررسی قرار گرفته که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

هزینه درمان رایگان شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: جزیره خارگ یکی از نقاط مهم برای تأمین اجتماعی استان بوشهر به شمار می‌رود.

عباس دیری افزود: با هم افزایی صورت گرفته با بخشدار ویژه خارگ، بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر هزینه بیماران بستری این نهاد در جزیره رایگان شده است و همچنین پیگیر اجرای همین مصوبه برای بیماران سرپایی هستیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه اعزام بیماران خارگی نیز اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته و آمادگی اخذ قرار طبق قوانین این سازمان با اورژانس دریایی برای رفاه اهالی جزیره خارگ را داریم.

کد خبر 5415207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha