۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان:

غفلت از ظرفیت صنایع خلاق /سرمایه گذاری حوزه فرهنگی افزایش یابد

غفلت از ظرفیت صنایع خلاق /سرمایه گذاری حوزه فرهنگی افزایش یابد

گرگان- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان گفت: اقتصاد خلاق با توجه به تنوع، تعدد، برنامه ریزی و سیاست گذاری ها نزدیکترین صنعت به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد دهنوی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه گلستان اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که بسیار توجه به آن مغفول مانده است و در این خصوص به آن ظلم شده است حوزه اقتصاد فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد فرهنگی و صنایع خلاق جذاب ترین حوزه اقتصادی در دنیا است، تصریح کرد: امروز در دنیا برخی برندهای اقتصاد خلاق قطب اقتصادی در این حوزه هستند و ما نیز برای رسیدن به این مسئله نیازمند یک عزم جدی هستیم.

دهنوی ادامه داد: اقتصاد خلاق در مسئله اقتصاد پایدار اهمیت بسیاری دارد چرا که برای ذائقه مردم کار انجام می‌دهیم و در مسیری حرکت می‌کنیم که خواسته‌ها و نخواسته های مردم با شما همراهی می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه در مورد عقب ماندگی‌ها باید بدون تعارف حرف زد، افزود: صنایع خلاق در دنیا به چهار دسته میراث فرهنگی، محصولات هنری، رسانه‌ای و آفرینش‌های کارکردی تقسیم می‌شوند و ما در دو بخش میراث فرهنگی و محصولات هنری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی بهره مند هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد خلاق با توجه به تنوع، تعدد، برنامه ریزی و سیاستگذاری ها نزدیکترین صنعت به اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: با خلاقیت و سرمایه گذاری در این صنعت به مراتب سریع‌تر به اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید.

دهنوی با بیان اینکه در ۴۳ سال گذشته برای تولیدات فرهنگی نسل کودک و نوجوان غفلت کرده‌ایم، اضافه کرد: آثار هنری مختص کودکان و نوجوانان قطعاً جذاب و پرفروش خواهد بود و به نظرم بخش خصوصی در این عرصه بسیار مؤثرتر از بخش دولتی خواهد بود.

کد خبر 5415718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha