۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶

رئیس شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد؛

اظهار نظرهای شتاب زده در خصوص افزایش نرخ تاکسی در همدان ممنوع

اظهار نظرهای شتاب زده در خصوص افزایش نرخ تاکسی در همدان ممنوع

همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: انتظار می‌رود تا تعیین تکلیف قانونی نرخ کرایه‌های تاکسی در همدان از اظهار نظرهای شتاب‌زده پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان در خصوص صحبت‌های اخیر در زمینه افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌ها در شهر همدان عنوان کرد: طبق بند ۲۷ ماده ٨٠ قانون شوراها، نرخ‌گذاری کرایه وسائط حمل و نقل درون شهری برعهده شوراها است و افزایش کرایه‌ها متناسب با فضای شهر و بررسی‌های انجام شده اتفاق می‌افتد، اما مطابق آنچه در گذشته مرسوم بوده، میزان آن متأثر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر مرجع نرخ گذاری کرایه تاکسی‌ها است، افزود: بر اساس قانون، شوراها موظف به ارائه و تعیین نرخ کرایه تاکسی هستند و شورا بر اساس کار کارشناسی در این زمینه اعمال نظر می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌ها در کمیته نرخ‌گذاری بررسی می‌شود و سپس در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود و شورا در ادامه پس از بررسی و تصویب در صحن مصوبه تغییر نرخ کرایه‌ها را برای تأیید نهایی به فرمانداری (کمیته انطباق) و ستاد تنظیم بازار ارسال می‌کند که در سال جاری نیز این فرآیند در حال انجام است.

مسگریان تاکید کرد: بیان برخی مواضع بدون اشراف به قانون و وظایف شوراها زیبنده نیست، از این رو انتظار می‌رود تا تعیین تکلیف قانونی نرخ کرایه‌ها از اظهار نظرهای شتاب‌زده پرهیز شود.

کد خبر 5415963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha