۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

پرداخت ۴۶میلیاردتومان تسهیلات مکانیزاسیون ادوات کشاورزی در سمنان

پرداخت ۴۶میلیاردتومان تسهیلات مکانیزاسیون ادوات کشاورزی در سمنان

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون ابزار و ادوات کشاورزی به بهره برداران پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد ظهر شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون ابزار و ادوات کشاورزی به بهره برداران پرداخت شده است، ابراز کرد: این تسهیلات با هدف بهبود و ارتقای کیفی و کمی تولیدات کشاورزی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۴۰ دستگاه تراکتور نیز به بهره برداران داده شده است، افزود: ۵۶۲ واحد بخش کشاورزی تاکنون ۳۶۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید را با مصوبه ستاد رونق تولید و رفع موانع استان سمنان دریافت کردند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در ادامه به ذخیره میوه شب عید اشاره کرد و گفت: میوه ویژه شب عید نوروز خریداری شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نخواهند داشت و از سوی دیگر هم باید گفت در این استان خوشبختانه مشکل تأمین مواد پروتئینی وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

میرعماد درباره قیمت اقلام اساسی مانند تخم مرغ هم توضیح داد: هر کیلوگرم تخم مرغ به قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود و همکاران ما نظارت بر اصناف دارند که این قیمت گذاری در سطح استان اجرا شود از سوی دیگر مردم می‌توانند تخلفات از جمله گران فروشی و کم فروشی را به همان سامانه سابق ۱۲۴ صمت گزارش کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش تخم مرغ و مرغ مشکل تولید در استان سمنان نداریم، گفت: سالانه ۶۰ هزار تن گوشت مرغ و ۳۰ هزار تن تخم مرغ در استان سمنان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پاسخ به سوالی درباره بازار فروش محصولات تولیدی روستاییان در بخش کشاورزی، توضیح داد: برای رفع مشکلات بازار یابی برای محصولاتی مانند گیاهان دارویی دو زیرساخت بارانداز فروش در استان ایجاد می‌شود.

کد خبر 5417437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha