رئیس حزب وطن:

صادرات پهپاد ترکیه به اوکراین به ضرر آنکارا خواهد بود

صادرات پهپاد ترکیه به اوکراین به ضرر آنکارا خواهد بود

رئیس حزب وطن ترکیه گفته است که صادرات و فروش هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مقصد اوکراین می‌تواند به آنکارا آسیب جدی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دوغو پرینچک»، رئیس حزب وطن ترکیه گفته است که همکاری اوکراین و ترکیه در تأمین پهپادهای «بایراکتار» برای کی یف یک اشتباه بزرگی است و می‌تواند عواقب منفی برای آنکارا داشته باشد.

پرینچک هشدار داد: «عرضه هواپیماهای بدون سرنشین بایراکتار توسط ترکیه به اوکراین اشتباه بزرگی است، حزب ما بارها این را اعلام کرده است. این سلاح در نهایت نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه خود ترکیه نیز استفاده خواهد شد.»

در آغاز این ماه، کیف و آنکارا توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن توسعه قابل توجهی در تولید پهپادهای ترکیه‌ای بایراکتار در اوکراین پیش بینی شده است. این توافق در جریان دیدار «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در کی یف امضا شد.

اوکراین از پهپاد های ساخت ترکیه در عملیات‌های نظامی خود در مناطق جنوب شرقی استفاده می‌کند.

کد خبر 5418697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 0
      ترکیه کاری به دوست ودشمن ندارد منافع خودش را می سنجد که به نفع کشور ومردم باشد هم با اسرائیل وامریکا است هم با ایران وروسیه هم مخالف این ها مانند مهره شطرنج این بر وان طرف می رود که به نفع مملکتش باشد
    • خان داداش IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 24
      فعلا دست ایران از این بازار دوره (بخاطر تحریم‌ها) و پهپادهای بنجل ترکیه رو ب ناچار میخرند پهپادهایی ک برای دانشمندان ما حکم یه اسباب‌بازی رو داره