۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۸

در انتخاب صندلی اداری سهل انگاری نکنید!

در انتخاب صندلی اداری سهل انگاری نکنید!

در این مطلب از گروه سیلا، نکاتی در مورد آنچه که باید در یک صندلی کارشناسی ارگونومیک مناسب به دنبال آن باشید آورده شده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر در یک اداره کار می‌کنید، می‌دانید که تمام وقت نشستن پشت میز چه مشکلاتی را می‌تواند به وجود بیاورد. نقاط مختلف بدن درد می‌گیرد، عضلات سفت و خشک می‌شوند و پاهایتان بیشتر به این دلیل که به اندازه کافی بلند نشده‌اید یا پیاده روی طولانی انجام نداده‌اید خسته خواهد بود. همه اینها را می‌توان به ارگونومی ضعیف، آگاهی نداشتن از وضعیت بدن انسان و طراحی ضعیف صندلی اداری نسبت داد. هنگامی که می‌دانید شغل شما نیاز به نشستن طولانی مدت دارد، باید یک صندلی اداری ارگونومیک عالی انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید که یک صندلی دفتری مناسب چه ویژگی‌هایی دارد، نگران نباشید. در این مطلب از گروه سیلا، نکاتی در مورد آنچه که باید در یک صندلی کارشناسی ارگونومیک مناسب به دنبال آن باشید آورده شده است.

ارتفاع صندلی

ارتفاع مطلوب صندلی باید به شما این امکان را بدهد که پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید. به همین دلیل است که انتخاب صندلی با ارتفاع صندلی قابل تنظیم ضروری محسوب می‌شود؛ زیرا قامت افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد. علاوه بر این، با ثابت بودن ارتفاع میز کاری، مهم است که بتوان ارتفاع صندلی را تغییر داد. ارتفاع صندلی که بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر از کف باشد، برای اکثر افراد مناسب است.

عرض و عمق صندلی چرخ دار

عمق مناسب صندلی چرخی باید بین ۴ تا ۸ سانتی متر بین لبه صندلی و پشت زانوهای شما فاصله بیندازد. اگر صندلی خیلی جلوتر باشد، ممکن است به پشت زانوها فشار بیاورد.

شیب صندلی کارشناسی

صندلی‌های ارگونومیک خوب به صندلی اجازه می‌دهد تا کج شود. این کار امکان قرارگیری صحیح لگن را فراهم می‌کند. «شیب لگن قدامی» مشکلی است که تقریباً همه افرادی را که زیاد می‌نشینند با آن روبرو خواهند شد. به همین دلیل مهم است که هنگام نشستن لگن را در وضعیت خنثی قرار بگیرد. صندلی اداری بدون دسته سیلا از استانداردترین طراحی‌های ارگونومیک برخوردار است تا کاربران همواره احساس رضایت داشته باشند.

تکیه گاه پشتی کمر

این قسمت به حمایتی اشاره دارد که به کمر شما داده می‌شود و یکی از ویژگی‌های اساسی یک صندلی ارگونومیک است. صندلی‌های ارگونومیک از شکل طبیعی "S" ستون فقرات پشتیبانی می‌کنند. این حالت از افتادگی به پشت جلوگیری می‌کند و فشار روی ستون فقرات و لگن را کاهش می‌دهد. پشتی قابل تنظیم به کاربران این امکان را می‌دهد که برای تکیه دادن بهینه، منحنی صندلی را با منحنی ستون فقرات خود تراز کنند. در صندلی‌های اداری سیلا سعی شده تا این ویژگی مهم رعایت شود.

تکیه گاه قابل تنظیم

تکیه گاه یا پشتی قابل تنظیم به کاربر اجازه می‌دهد تا حالت نشستن مناسب‌تری را به ارمغان بیاورد؛ زیرا کاربران می‌توانند پشتی را حرکت دهند تا به طور شخصی‌سازی‌شده حالت ستون فقرات خود را پوشش دهند. استفاده از این ویژگی در طول روز به تکیه گاه اجازه می‌دهد تا مقداری از وزن را از قسمت بالایی بدن شما بردارد و فشار روی دیسک‌ها و عضلات ستون فقرات شما را کاهش دهد.

قابلیت چرخش

چرخش در یک صندلی ارگونومیک به کاربران در مانورپذیری کمک کرده و دسترسی به نقاط مختلف میز را بدون نیاز به فشار زیاد، آسان‌تر می‌کند.

استراحتگاه دست

تکیه گاه دست به کاهش تنش در قسمت بالایی بدن کمک می‌کند و به شانه‌ها اجازه استراحت می‌دهد. با این حال، هنگام تایپ نباید از تکیه گاه بازو استفاده کرد؛ زیرا این کار حرکت کلی بازو را کاهش می‌دهد که به نوبه خود حرکت مچ را افزایش داده و منجر به فشار بر عضلات ساعد می‌شود.

استراحتگاه سر

این بخش، سر و قسمت بالایی گردن را پشتیبانی کرده و تنش را در شانه‌ها و بالا تنه کاهش می‌دهد.

در انتخاب صندلی اداری سهل انگاری نکنید!

جنس صندلی

یک صندلی ارگونومیک خوب از موادی که آسایش شما را به ارمغان می‌آورد ساخته شده است. موادی که در ساخت صندلی، مخصوصاً روکش آن استفاده می‌شود، نباید باعث عرق کردن پشت کاربر شود. با این حال، مواد مورد استفاده به بودجه کلی نیز بستگی دارد. در صندلی‌های ارگونومیک سطح بالا و با کیفیت از چرم یا مخمل برای روکش استفاده می‌شود.

چرخ‌ها

اگر از صندلی شما روی سطح سخت و سفت استفاده می‌شود، صندلی با چرخ‌های لاستیکی نرم پیدا کنید. اگر محل کار شما فرش شده است، صندلی‌ای با چرخ‌های سفت و سخت انتخاب کنید تا به شما در جهت‌یابی بهتر کمک کند.

در صندلی‌هایی که توسط گروه سیلا تولید می‌شود، تمامی این موارد تا حد امکان رعایت شده‌اند. فروشگاه خرید آنلاین سیلا می‌تواند به شما در یافتن مناسب‌ترین صندلی چرخ دار کارشناسی و مدیریتی کمک کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5418771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha