۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

تالیف طهمورث شیری:

ویراست دوم دو کتاب درحوزه علوم انسانی انتشارات سیمای شرق منتشر شد

ویراست دوم دو کتاب درحوزه علوم انسانی انتشارات سیمای شرق منتشر شد

ویراست دوم دو اثر «مباحث کاربردی در پژوهش‌های علوم انسانی» و «مباحث کاربردی آمار در علوم انسانی» تالیف طهمورث شیری توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویراست دوم دو اثر «مباحث کاربردی در پژوهش‌های علوم انسانی» و «مباحث کاربردی آمار در علوم انسانی» تالیف طهمورث شیری توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

این دو کتاب از جمله آثاری است که می‌تواند برای دانشجویان در مقاطع مختلف رشته‌های علوم‌انسانی بسیار کارآمد و مورد نیاز باشد.

کتاب «مباحث کاربردی در پژوهش‌های علوم‌انسانی» با رویکردی واقع‌گرایانه، مبتنی بر تجارب سال‌ها تدریس دروس تحقیق و آمار نگارش شده و سعی در ساده‌نویسی و تشریح مباحث کاربردی در رشته‌های گوناگون علوم انسانی دارد.

در فهرست این اثر مطالبی مانند مسئله‌شناسی در تحقیق، فرآیند مسئله‌شناسی، فرضیه‌ها، سطوح شناخت، شیوه نگارش فرضیه‌ها، چهارچوب نظری تحقیق، نمونه‌گیری در تحقیق، روش‌های نمونه‌گیری، اعتبار و ورائی، روش‌های تحقیق، طیف‌ها: بوگاردوس، تورستن، لیکرت، گاتمن، کاربرد ضرایب همبستگی و وابستگی در فرضیه‌های تحقیق، کاربرد آزمون‌های تفاوت آماری در فرضیه‌های تحقیق، نمونه سوال تحقیقی برای مباحث تحقیق، نمونه سوال تحقیقی برای مباحث گفته شده و جدول آزمون‌های آماری دیده می‌شود.

این کتاب خلاصه‌ای از مباحث تدریس شده دروس مختلف تحقیق در گروه‌های مختلف آموزشی نظیر ارتباطات اجتماعی، جامعه‌شناسی، مدیریت و… است که برای استفاده دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و مقدماتی دکتری نیز قابل استفاده است.

«مباحث کاربردی آمار در علوم انسانی» بر پایه تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی مردم خصوصاً نقش و جایگاهی که شبکه‌های اجتماعی در اوقات روزانه مردم به خود اختصاص داده، سعی دارد ساده‌نویسی و اختصار را در بیان مباحث عمده و کاربردی آمار در نظر بگیرد.

تعدادی از مطالبی که در فهرست این کتاب آمده است شامل: شاخص‌های مرکزی، مطالعه پراکندگی‌ها، آمار استنباطی، آزمون‌های پارامتریک و ناپارامتریک، تابع تشخیص، جدول آزمون‌های آماری و جداول آماری می‌شود.

به گفته طهمورث شیری - مولف این کتاب- هدف از نگارش این اثر بیان ساده همراه با مثال و حل تمرین برای مهمترین مباحث کابردی آمار در علوم انسانی است. از دیدگاه او یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌رغبتی و گاه نگرانی برخی دانشجویان از مباحث کمی و آماری غامض بودن عبارت‌ها و فرمول‌های به کار رفته در دروس گوناگون آماری است.

کتاب «مباحث کاربردی در پژوهش‌های علوم‌انسانی» در قطع رقعی و در ۱۲۸ صفحه و «مباحث کاربردی آمار در علوم انسانی» در قطع وزیری و ۱۲۲ صفحه توسط انتشارات سیمای‌شرق، ناشر تخصصی حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه به بازار عرضه شده است.

کد خبر 5419171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha