۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۰

به دلیل افزایش قیمت نفت؛

تولید روزانه نفت شیل آمریکا به ۱۲.۶ میلیون بشکه می‌رسد

 تولید روزانه نفت شیل آمریکا به ۱۲.۶ میلیون بشکه می‌رسد

نفت ۹۰ دلاری اقتصاد شیل را دگرگون کرده است و این شرکت قصد دارد روزانه ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اویل پرایس، حوضه نفتی پرمین در ماه‌های اخیر منجر به رشد تولید شیل ایالات متحده شده است و به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد، با این حال ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود و افزایش قیمت نفت تاکنون در سال ۲۰۲۲ باعث افزایش فعالیت‌های حفاری در دیگر حوضه‌های شل آن هم با قیمت‌های سرسام‌آور شده است.

نفت ۹۰ دلاری مشوق فعالیت بیشتر حفاری در باکن در داکوتای شمالی، ایگل فورد در تگزاس، حوزه دی جی کلرادو و در وایومینگ شده است، زیرا اقتصاد حفاری در این قیمت‌های بالای نفت - بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ - آنقدر جذاب است که نمی‌توان از آن به آسانی گذشت.

برخی از شرکت‌های خدمات میادین نفتی می‌گویند که در واقع، اقتصاد نفتی کنونی از زمان آغاز انقلاب شیل بهترین اقتصاد بوده است، زیرا قیمت نفت بسیار بالا است در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان در هزینه‌ها منضبط هستند.

کریس رایت، مدیر اجرایی یک شرکت نفتی به رویترز گفت: «اقتصاد حفاری مناطق نفت خیز امروز از زمان شروع انقلاب شیل بهتر از گذشته شده است.

شرکت‌های بزرگ دولتی اکسون موبیل و Chevron قصد دارند در سال جاری تولید نفت در حوضه پرمین خود را به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد افزایش دهند. بسیاری از اپراتورهای دولتی و خصوصی دیگر نیز تولید نفت و گاز خود را در پرمین افزایش خواهند داد، جایی که تولید در هفته‌های اخیر به رکورد بالایی رسید و قرار است به رشد چشمگیر خود ادامه دهد.

حوضه‌های نفتی گران‌تر دیگر نیز شاهد افزایش فعالیت هستند، البته در مقیاس کوچک‌تر از پرمین. به طوری که حوضه‌های داکوتای شمالی، وایومینگ و کلرادو که از رکود ناشی از کووید خلاص شده و به سرعت بهبود یافته اند، در حال حاضر شاهد افزایش فعالیت و تولید نفت را داشته اند.

این دلگرم‌کننده است که صنعت و اقتصاد این ایالت زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در حال بهبودی از رکود ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا است، سازمان زمین‌شناسی ایالت وایومینگ در گزارشی در ژانویه درباره منابع نفت و گاز طبیعی وایومینگ گفت: تعداد دکل‌های فعال در این ایالت همچنان در حال افزایش است به طوری که تا دسامبر سال گذشته ۱۸ دکل گزارش شده است.

ارین کمپبل مدیر این سازمان می‌گوید: «در واقعبرآورد تولید نفت برای سال ۲۰۲۱ در مقایسه با پیش بینی‌های یک سال قبل، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

تولید نفت در وایومینگ، داکوتای شمالی و کلرادو ممکن است به اوج قبل از همه‌گیری باز نگردد، اما قطعاً در حال افزایش است زیرا قیمت‌های بالای نفت باعث می‌شود حفاری‌های نفتی زیادی در این منطقه صورت گیرد.

چالش‌های زنجیره تأمین و هزینه‌های بالای نیروی کار و تجهیزات می‌تواند مانعی برای رشد ا شیل ایالات متحده باشد. اداره اطلاعات انرژی در چشم انداز کوتاه مدت انرژی ژانویه اعلام کرد، تولید نفت خام ایالات متحده قرار است در سال ۲۰۲۳ به رکورد جدید ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) برسد.

روز سه‌شنبه اداره اطلاعات انرژی پیش‌بینی تولید خود را افزایش داد و انتظار دارد تولید نفت خام ایالات متحده به طور متوسط به ۱۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ و ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. این در حالی است که رکورد قبلی متوسط سالانه ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ ثبت شد.

کد خبر 5421528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha