۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین:

سنددار کردن اراضی زراعی اختلافات مرزی کشاورزان را حل می‌کند

سنددار کردن اراضی زراعی اختلافات مرزی کشاورزان را حل می‌کند

نمین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: با سندددار شدن اراضی زراعی و باغی مشکلات مرزی و اختلافات بین کشاورزان و باغداران مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محسنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از آغاز عملیات اجرای طرح سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در شهرستان نمین اظهار کرد: اجرای طرح سنددار کردن اراضی زراعی و باغی با هماهنگی اداره ثبت و مدیریت جهاد کشاورزی نمین آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح خواسته چندین ساله کشاورزان و باغداران این شهرستان بود که با اجرای این طرح اختلاف بین اراضی کشاورزی و ملی به پایان می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین با اشاره به اینکه با اجرای طرح سنددار کردن اراضی زراعی و باغی تمامی زمین‌های قولنامه‌ای، ورثه‌ای و… تعیین تکلیف می‌شود، گفت: با سند تک برگی UTM تمامی کشاورزان و باغداران ملک خود را شناسایی کرده و اختلافات مرزی بین منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های دولتی با کشاورزان از بین می‌رود.

محسنی به اهمیت و نقش صدور اسناد مالکیت اراضی اشاره کرد و افزود: این طرح منجر به کاهش دعاوی و تسهیل در سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در این راستا شاهد فراهم کردن زمینه نظارت دقیق و کنترل بر تولیدات محصولات کشاورزی، ارتقا نظام مالی کشور و تثبیت دقیق محدوده اراضی ملی و طبیعی خواهیم بود.

محسنی اضافه کرد: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست، از تمامی کشاورزان خواسته‌ایم تا در طرح فوق برای داشتن سند معتبر و مورد پذیرش و قانونی سریعاً اقدام کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان برای سنددار کردن اراضی مدارک لازم را تهیه و به صورت عکس و یا اسکن فایل آن را به ثبت اسناد تحویل دهند.

محسنی ادامه داد: ضروری است تا برای این سند اصل و سند مالکیت در اسناد مشاعی و کپی از صفحات اول، دوم، سوم و همچنین از صفحه حدود ملک، توضیحات و صفحات انتقالات و نقشه ملک با مختصات UTM و فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل اکسل و فیش بانکی بابت هزینه تقاضا که باید به حساب بانکی سیبا وارد شود.

کد خبر 5421947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha