۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۹

فرماندار دشتستان:

دشتستان نیازمند محرومیت‌زدایی است

دشتستان نیازمند محرومیت‌زدایی است

بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: دشتستان با فقر و محرومیت‌هایی در زمینه‌های مختلف روبرو است که باید برای رفع آن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق بوستانی عصر شنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار داشت: به منظور ایجاد جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان باید اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان انجام شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقش و مسئولیت مهمی را در زمینه رفع فقر و محرومیت بر عهده دارد افزود: فقر فرهنگی و فقر آموزش و علمی بخشی از محرومیت است که جهاد دانشگاهی در رفع آن نقش‌آفرین است.

فرماندار دشتستان با اشاره به استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در این شهرستان تصریح کرد: دشتستان از لحاظ وسعت و ظرفیت‌هایی چون آثار باستانی، صنایع دستی، اشتغال بانوان، گردشگری، کشاورزی، صنعت و… سرآمد و نیازمند محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: تشکیل جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان با مأموریتی کاربردی و مسئله محور و با لحاظ وسعت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان دشتستان، دستاوردهای عظیمی را به دنبال خواهد داشت.

بوستانی افزود: جهاد دانشگاهی در هر منطقه با شروع فعالیت خود، در رشد توسعه آن منطقه نقش مؤثری داشته است همانطور که از سال ۹۶ تاکنون شاهد تحول و دستاوردهای عظیم ناشی از فعالیت این نهاد در استان بوشهر هستیم.

فرماندار دشتستان مساعدت برای راه‌اندازی و فراهم آوری زیرساخت‌های تشکیل جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان را برای تسریع در ساخت این نهاد اقدامی ضروری دانست.

این مقام مسئول با بیان مسئولیت جهاد دانشگاهی در قبال محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: قسمتی از محرومیت، است که باید در دشتستان با همکاری جهاد دانشگاهی جبران و مرتفع شود.

استقرار جهاد دانشگاهی در دشتستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: اعتماد به جوانان همواره موفق بوده است و با نیروی جوان و اعتماد به جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان برای اصلاح نژاد درخت خرما در بحث کشاورزی و با علم و بومی سازی منطقه‌ای پیش خواهیم رفت.

علی احمدی‌زاده اضافه کرد: سد رئیس‌علی دلواری و سد در دست احداث دالکی یک فضای بسیار مناسب برای کسب و کار، خصوصاً در حوزه پرورش آبزیان با وجود عدم وصل بودن شهرستان به دریا است که سد بهترین مکان برای پرورش ماهیان در قفس است.

وی ادامه داد: همچنان که همکاری‌های مفیدی با شرکت موجود در پشت سد در حال انجام است، با استقرار جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان اتفاقات امیدوارکننده‌تری را شاهد خواهیم بود.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به حوزه معدنی در کنار حوزه کشاورزی دشتستان، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه ارزش افزوده اقتصادی خرما ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل یک مرکز تخصصیِ کشاورزی، هم تولید فناوری محصول و آفت‌ها و هم تجاری‌سازی در شهرستان دشتستان همکاری کنند.

کد خبر 5423535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha