۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان:

طرح جمع آوری هوشمند پسماند هرچه سریع‌تر در شهر همدان اجرایی شود

طرح جمع آوری هوشمند پسماند هرچه سریع‌تر در شهر همدان اجرایی شود

همدان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طرح جمع آوری هوشمند پسماند هرچه سریع‌تر در شهر همدان اجرایی شود تا مردم و محیط زیست و مدیریت شهری از مواهب آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن جعفری نژاد عنوان کرد: مطرح شدن و تصویب طرح جمع آوری هوشمند و آی. تی محور پسماند خشک در شهر همدان اتفاق خوب محیط زیستی همدان است که در صورت اجرا مزایای فراوانی برای شهروندان، محیط زیست شهری و مدیریت شهری پسماند دارد.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری پسماندهای بازیافتی از طریق نرم‌افزارهای موبایلی، موجب صرفه جویی در وقت و انرژی، افزایش سرعت مبادله و جمع آوری پسماند خشک، کاهش آلودگی آب‌های زیرزمینی، خاک و آب‌های روان از طریق شیرابه زباله‌ها و کاهش تردد زباله گردها در سطح شهر، افزایش بهداشت و سلامت عمومی در محیط‌های شهری و غیره می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه این کار باعث حذف شیرابه و کپک مضر، مصرف کمتر پلاستیک، حمل ساده، کاهش هزینه برای شهرداری و حذف بوی بد از سطح شهر می‌شود، تصریح کرد: پسماند خشک مانند کاغذ، پلاستیک، قوطی وغیره با اجرای این طرح از طریق هدایت شهروندان به خرید آگاهانه کم می‌شود.

جعفری نژاد ابراز در این راستا خاطرنشان کرد: طرح جمع آوری هوشمند پسماند هرچه سریع‌تر در شهر همدان اجرایی شود تا مردم و محیط زیست و مدیریت شهری از مواهب آن بهره مند شوند.

کد خبر 5423770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha