۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

امام جمعه خلخال:

ظرفیت بالای کشاورزی در خلخال/مسئولان به فریاد بیکاران برسند

ظرفیت بالای کشاورزی در خلخال/مسئولان به فریاد بیکاران برسند

خلخال-امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب کشاورزی در این منطقه از مسئولان خواست که برای رفع مشکلات بیکاری جوانان با استفاده از این ظرفیت اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام کریم اسدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مردم خلخال افرادی سخت کوش و تلاشگر هستند و به این ویژگی‌ها شهرت دارند، در این شهرستان روخانه‌های فراوانی وجود دارد که به خاطر آب و هوا و خاک، این منطقه را برای کشاورزی بسیار مساعد کرده و در این زمینه از معدود شهرستان‌هایی به شمار می‌آید که چنین ظرفیت‌های خوبی را در خود جای داده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در این شهرستان وجود دارد، بهترین فرصت برای کاشت گردو مهیاست، زیرا این محصول نیاز به زحمت کمتری دارد و هم آب فروانی نیاز ندارد و صرفه اقتصادی نیز در آن هست.

امام جمعه خلخال ادامه داد: امروز در شهرستان خلخال محصول گردو به عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگ از سوی کارشناسان شناسایی شده و می‌تواند بیکاری و محرومیت را که در این شهر بیداد می‌کند، تا حدودی برطرف سازد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه هم اینک با بیش از ۸ هزار خانوار از ۸۸ هزار خانوار در شهرستان خلخال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: در صورتی که مسئولان شهرستان، استان و کشور آب را از رودخانه و سدهای شهر به سوی مزارع کشاورزی و زمین‌های زراعی روستاییان هدایت کنند، مسئله بیکاری و محرومیت تا حدود زیادی حل می‌شود.

به گفته وی این اقدام همچنین زمینه بسیار خوبی برای اشتغال زنان و مردان این مرز و بوم فراهم خواهد کرد و مانع مهاجرت روستاییان به شهر و شهرستان‌ها و استان می‌شود.

امام جمعه خلخال تأکید کرد: به دلیل نبود اشتغال، جوانان ناچار هستند به همراه خانواده خود به شهرهای بزرگی مهاجرت کنند و به دنبال آن حاشیه‌نشینی در شهرها شکل خواهد گرفت، در حالی که با مدیریت درست منابع غنی و قوی که در اختیار شهرستان است، می‌توانیم بسیاری از معضلات را حل کنیم. همین مشکلات محرومیت و عدم اشتغال جوانان و مهاجرت و دوری آن‌ها از خانواده‌ها، سبب شده تا آمار طلاق در شهرستان افزایش یابد. بنابراین با این ابتکار عمل و کوشش و همکاری بسیار خوب مسئولان شهر و استان می‌توان این معضل را تا حدود زیادی برطرف کرد.

کد خبر 5424114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha