۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛

خط رهبری همان مسیر اصیل اسلام است

خط رهبری همان مسیر  اصیل اسلام است

لامرد - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خط رهبری همان خط حضرت علی(ع) است که برگفته از خط اصیل اسلام است و نباید از این مسیر خارج شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمود علوی دوشنبه شب که به مناسبت ۱۳ رجب المرجب میلاد مولا کعبه حضرت علی (ع) در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) شهر لامرد سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) پشت سر پیامبر حرکت می‌کرد و در جبهه دشمن به نزدیک ترین افراد خود هم هیچ تردیدی راه نمی‌داد.

علوی افزود: مولا (ع) در سخت‌ترین و دشوارترین زمان و همچنین در جنگ‌ها تکیه گاه پیامبر بود، و علی یک قهرمان بود و در اجرای فرمان رسول خدا وارد جنگ می‌شد.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید پیرو رهبری باشیم، خاطرنشان کرد: اگر آنطوری که رهبری فرمایش می‌دهند، طبق نظر ایشان عمل کردیم می‌توان گفت پیرو رهبری هستیم.

وی با اشاره به اینکه مولا علی (ع) وقتی حکومت را در دست گرفت حکومت را از آن مردم می‌دانست اظهار داشت: حضرت علی (ع) فرمودند که اگر حضور مردم و آن اشک‌ها نبود من حکومت را قبول نمی‌کردم و حجت بر من تمام شد که آمدم و حکومت را پذیرفتم و ارزش این حکومت از آب دهان بز برای من کمتر است.

وی در ادامه گفت: در زمان‌های متعدد حق برای حکومت گران بود، اما حضرت علی (ع) فرمودند همه احکام باید به نفع مردم صادر شود و خدمت و محبت به همه مردم اعم زرشتی، یهودی، و مسلمانان هیچ فرقی نمی‌کند و باید به همه رعیت محبت کرد.

علوی در خطاب به حاضرین در این مراسم باشکوه افزود: اگر راه و منش مولا علی (ع) را ادامه ندهیم شیعه بودن ما شیعه بودن شناسنامه‌ای است.

وی تصریح کرد: عدالت و معیشت و کرامت برای همه یکسان بود و مولا علی (ع) همه را به یک دید می‌دید.

خط رهبری همان مسیر  اصیل اسلام است

حضرت آیت الله علوی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه باید قدردان نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری بود تاکید کرد: نسخه جمهوری اسلامی ایران بر اساس حکومت حضرت علی (ع) است و مقام معظم رهبری در تمامی فرامینشان انگشت بر سیره علوی می‌گذارند و بر اجرای آن تاکید می‌کنند.

وزیر سابق وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: خداوند بر ما منت نهاده و رهبری علی گونه مانند مقام معظم رهبری به عنوان یک نعمتی بی بدیل نصیب ما شده است و اگر خدایی ناکرده از مسیر رهبری خارج شویم و زاویه پیداکنیم مطمئناً رهبری آسیب نمی بیند بلکه ما آسیب می‌بینیم.

وی گفت: اینها درس است که در مسیر رهبری حرکت کنیم، زیرا مسیر رهبری برگرفته از مسیر حضرت علی (ع) است.

علوی در پایان اظهار داشت: کارهایی که در سطح منطقه انجام شده است کار یک نفر و دونفر نبوده است بلکه به وجود مجموعه عزیزانی بود که در منطقه همراهی و همکاری می‌کردند و ما در تهران امور را دنبال می‌کردیم.

وی افزود: پیشرفت منطقه بر اساس همدلی و همراهی و کمک به یکدیگر بود که شاهد آبادانی این منطقه هستیم و امیداوریم منطقه شاهد برادری و همدلی باشد و به اندک چیزی در مقابل هم قرار نگیریم و اگر می‌خواهیم شاهد پیشرفت منطقه باشیم باید در کنار هم باشیم نه در برابر همدیگر تا بتوانیم به منطقه و کشور خدمت کنیم.

کد خبر 5425401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha