۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

۲۰ درصد مبتلایان اُمیکرون در اصفهان کودکان هستند

۲۰ درصد مبتلایان اُمیکرون در اصفهان کودکان هستند

اصفهان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان کودکان هستند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر هفت مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه انواع واکسن کرونا نیز در این مراکز موجود است، افزود: این در حالی است که متقاضی واکسن کرونا در اصفهان به شدت کاهش یافته است.

کاهش مراجعات به مراکز واکسیناسیون تا ۴ هزار و ۳۴۰ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه شاهد سیر نزولی مراجعات به مراکز واکسیناسیون کرونا بوده‌ایم، تصریح کرد: باید توجه داشت که در این بازه زمانی میزان مراجعات از ۲۶ و ۵۰۰ هزار نفر به چهار هزار و ۳۷۱ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات برای واکسیناسیون اصلاً مناسب نیست، ابراز داشت: باید توجه داشت که واکسیناسیون دُز اول همچنان بر روی ۸۵.۵ درصد از جمعیت واجد شرایط استان است و باید توجه داشت که همچنان ۶۰۰ هزار نفر در استان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

۳۲ درصد مردم اصفهان دُز سوم واکسن کرونا را زده‌اند

عقدک با بیان اینکه ۷۵.۵ درصد از مردم شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: این در حالی است که تنها ۳۲ درصد از این افراد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وجود ۶۰۰ هزار نفر فرد واکسینه نشده در برابر کرونا فیلد کاملاً بازی برای شیوع است، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای اُمیکرون برای ایجاد ایمنی ۸۰ درصد باید دُز سوم واکسن کرونا تزریق شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای کودکان پنج سال به بالا در اصفهان آغاز شده است، ابراز داشت: برای این افراد در همه مراکز واکسیناسیون انجام می‌شود.

واکسن پاستوکووک برای دُز اول و دوم وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن پاستوکووک برای دُز اول و دوم وجود دارد، گفت: پاستوکووک پلاس نیز برای تزریق دُز سوم برای کسانی که دُز اول و دوم آنها پاستوکووک بوده، موجود است.

عقدک با بیان اینکه فوت ناشی از واکسیناسیون آسترازانکا در اصفهان گزارش نشده است، ادامه داد: تنها سه مورد فوت در مشهد اعلام شده است که هنوز در دست بررسی است.

فوت سه کودک بر اثر ابتلاء به اُمیکرون

وی با بیان اینکه از زمان شیوع اُمیکرون در اصفهان طی یک ماه اخیر سه مورد کودک بر اثر ابتلاء به این بیماری فوت شده‌اند، گفت: همه این کودکان بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان کودکان هستند.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌های اصفهان ملزم به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های عیسی ابن مریم، شفای کلیشاد، غرضی، شریعتی، صدوقی، ۵۷۷ ارتش، میلاد، سعدی، عسگریه، حجتیه، کلینیک خانواده، میلاد و سپاهان ریفرال کرونا هستند.

همه بیمارستان‌ها ملزم به پذیرش مبتلایان به کرونا هستند

عقدک با بیان اینکه بیمارستان‌هایی مانند الزهرا، امین، چمران و خورشید نیز بیماران ارجاعی را پذیرا هستند، ادامه داد: بیماران دارای شرایط خاص و مبتلا به کرونا به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

وی در خصوص کمبود فضا و تجهیزات در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: در این زمینه باید توجه داشت که تاکنون کمبودی نداریم اما روند به همین گونه باشد دچار مشکل خواهیم شد.

کد خبر 5426342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha