۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷

امروز رخ داد؛

ادای سوگند فرمانده کودتاچیان بورکینافاسو به عنوان رئیس جمهور

ادای سوگند فرمانده کودتاچیان بورکینافاسو به عنوان رئیس جمهور

فرمانده کودتاچیان بورکینافاسو در برابر شورای قانون اساسی این کشور به عنوان رئیس جمهور سوگند خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پل هنری دامیبا فرمانده کودتاچیان بورکینافاسو در برابر شورای قانون اساسی این کشور به عنوان رئیس جمهور سوگند خورد.

وی در این مراسم متعهد شد که قانون اساسی این کشور آفریقایی را مورد احترام قرار دهد و عدالت را برای مردم بورکینافاسو تضمین کند.

شورای قانون اساسی در بورکینافاسو پیشتر «دامیبا» را به عنوان رئیس‌جمهور کشور اعلام کرده بود و اینکه وی در شانزده فوریه سوگند یاد خواهد کرد.

گفتنی است که در ۲۵ ژانویه فرماندهان ارتش در بورکینافاسو برکناری رئیس جمهور، انحلال دولت، تعلیق فعالیت قانون اساسی و بستن مرزهای کشور را اعلام کردند. در بیست و پنجم ژانویه، گروهی از نظامیان ارتش بورکینافاسو با قرائت بیانیه‌ای در شبکه تلویزیون دولتی «RTB» از تسلط ارتش بر قدرت خبر دادند. این بیانیه توسط ستوان اودرائوگو به‌نمایندگی از گروه مذکور که خود را به‌عنوان «جنبش میهنی برای آزادی‌بخش و بازسازی» معرفی کردند، قرائت شد.

اودرائوگو در این بیانیه اعلام کرده بود: راک مارک کریستین کابوره، رئیس‌جمهور بورکینافاسو سرنگون شده و سرهنگ پل هنری ساندائوگو دامیبا به‌عنوان رهبر جنبش میهنی برای آزادی‌بخش و بازسازی قدرت را دست آورده است. قانون اساسی بورکینافاسو تعلیق، دولت و مجلس فسخ شده و از نیمه‌شب مرزهای هوایی و زمینی این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد. در بورکینافاسو تا اطلاع ثانوی در خلال ساعات ۲۱:۰۰-۰۵:۰۰ مقررات منع رفت‌وآمد اعمال خواهد شد.

کد خبر 5426392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha