۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶

درباره تضمین های امنیتی؛

استولتنبرگ: همچنان منتظر پاسخ روسیه هستیم

استولتنبرگ: همچنان منتظر پاسخ روسیه هستیم

دبیرکل ناتو ضمن اشاره به اینکه شورای ناتو- روسیه بهترین بستر برای تعامل است، گفت که منتظر پاسخ به پیشنهادات خود از سوی روسیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که وزرای دفاع ناتو بر این باورند که به رسمیت شناختن جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از سوی روسیه، نقض حاکمیت اوکراین و توافقات مینسک خواهد بود.

استولتنبرگ در این باره گفت: همه ما توافق کردیم که این نقض دیگری به تمامیت ارضی و حاکمیت توافقات مینسک خواهد بود و تلاش ها برای یافتن راه حل سیاسی در قالب نرماندی را تضعیف می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ناتو همچنان منتظر پاسخ به پیشنهادات خود از سوی روسیه است و شورای روسیه-ناتو را بهترین بستر برای مذاکرات می داند، گفت: ما منتظر پاسخ روسیه هستیم. ما قبلاً پیشنهادات خود را به روسیه فرستادیم که در آن مواردی مانند کنترل تسلیحات، موشک ها، شفافیت فعالیت های نظامی را ذکر کردیم. اینها موضوعاتی هستند که ما می توانیم در مورد آنها یک زمینه مشترک پیدا کنیم، راه حل هایی پیدا کنیم، امنیت را برای همه ما، هم برای ناتو و هم برای مردم روسیه بهبود بخشیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم به توافق برسیم. من همچنان معتقدم که شورای ناتو- روسیه بهترین بستر برای تعامل در مواقعی که سوالاتی از سوی روسیه و ناتو مطرح می شود، است.

استولتنبرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال، تمریناتی در گرجستان برگزار خواهد شد و ناتو در آنها شرکت خواهد کرد، زیرا ما این تمرینات را با هم انجام می دهیم. این تمرین‌ها نشان می‌دهند که ما چقدر همکاری نزدیک داریم.

وزیر دفاع گرجستان هم اکنون در بروکسل است و با دبیرکل ناتو دیدار و گفتگو کرده است. در گزارش وزارت دفاع گرجستان آمده است که محورهای این نشست، مانور نظامی مشترک بین المللی ناتو و گرجستان بود که برای سومین بار در بهار امسال در گرجستان برگزار می شود.

کد خبر 5427016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha