۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵

انتقال حرارت در سامانه‌های فوق سرد با محصول «ایران‌ساخت» ممکن شد

انتقال حرارت در سامانه‌های فوق سرد با محصول «ایران‌ساخت» ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان انتقال حرارت در سرویس‌های فوق سرد را با مبدل‌های داخلی فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مجتبی موذنی طرقی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه «کلدباکس» قلب فرآیندی پتروشیمی و پتروپالایش‌های گازی است، گفت: بعد از دستیابی به دانش طراحی و ساخت این محصول به ششمین کشوری تبدیل شدیم که توان ساخت این نوع مبدل‌ها را در دنیا دارد.

وی افزود: این محصول متشکل از یکسری مبدلهایی است که این مبدل‌ها در کنار هم و در یک مجموعه به اسم کلدباکس شناخته می‌شوند. تفاوت این محصول با مبدل‌های حرارتی معمولی در فشار، دما و تعداد جریان است. این محصول کاربردهای مختلفی از قبیل واحدهای تفکیک هوا، بازیابی گازهای همراه فرآیند، سرویس‌های دماپایین و مجموعه‌های چند جریانه دارد.

به گفته موذنی طرقی مبدل آلومینیومی به مجموعه‌ای از صفحات موازی فشرده آلومینیومی گفته می‌شود که با روش Brazed Vacuum ساخته می‌شوند و بیش‌ترین کاربرد آن‌ها در فرآیندهای کرایوژنیک یا فوق سرد است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی بارز این نوع مبدل‌ها امکان کار در دماهای بسیار پایین، تبادل حرارت هم‌زمان بین چند جریان و سطح انتقال حرارت بسیار بالا نسبت به حجم و فشردگی بسیار بالا است.

مدیر شرکت با بیان اینکه درواقع کلدباکس یک واحد فرآیندی بسیار فشرده بوده و یکی از مواردی که کلدباکس را جزو تجهیزات خاص با فناوری بالا قرار می‌دهد، فناوری پیچیده طراحی و ساخت مجموعه مبدل‌های آلومینیومی داخل آن است، گفت: عمده کاربرد این محصول در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی تاکید کرد: در کلدباکس تا ۱۴ جریان امکان فراورش وجود دارد. این محصول کیفیت قابل‌رقابت با نمونه‌های اروپایی و ژاپنی خود دارد و ازلحاظ قیمت نیز نسبت به این مشابه‌ها کمتر است. عیب‌یابی و تعمیر کلدباکس هم از دیگر مزیت‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر 5427919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      دانش اگر ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست پیدا میکنند