۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

مدیر واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی قزوین:

ساختار بازار قزوین ایمن نیست

ساختار بازار قزوین ایمن نیست

قزوین-مدیر واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی قزوین گفت: بازار قزوین ایمن نیست و دسترسی‌های بازار به گونه‌ای است که در مواقع حادثه شرایط محدودی را برای امداد رسانی ایجاد می‌ شود.

محرم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت امنیت بازار قزوین در برابر حوادث اظهار کرد: با در نظر گرفتن وضعیت معابر و سد معبرهای بازار که توسط دستفروشان ایجاد شده است شرایط برای امداد رسانی در مواقع بحرانی بسیار سخت است و چه بسا امداد رسانی در شرایط بحران برای ما یک معضل بزرگ محسوب می‌شود.

مدیر واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی قزوین اذعان کرد: بنا به شرایط موجود در بازار قزوین باید گفت اگر بنا به دلایل مختلف در ساعات اولیه روز، روزهای منتهی به پایان سال و یا اعیاد و مناسب‌های مختلف که طیف گسترده‌ای از دستفروشان در بازار حضور دارند اتفاقی بیفتد امداد رسانی به شکل مطلوب انجام نمی‌شود.

وی افزود: آتش‌نشانی استان قزوین به لحاظ امکانات و نیروهای انسانی در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد اما چیزی که در این میان شرایط را برای امداد رسانی ما در بازار دشوار می‌کند بافت بازار، دسترسی‌ها و ساختار نا ایمن بازار است چرا که بافت و دسترسی‌های بازار به گونه‌ای است که در مواقع حادثه شرایط محدودی را برای امداد رسانی ایجاد می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به نکات مطرح شده و رعایت ایمنی بازار ضروری است طرح شبکه آب آتش‌نشانی که طی سال‌های متمادی مطرح شده است هرچه سریع‌تر در اولویت کاری مسئولین قرار بگیرد.

وی بیان کرد: شبکه آب آتش‌نشانی ضمن احداث مخزن آب در موقعیت تعریف شده و انجام برخی محاسبات در موارد حساس حریق به صورت اتوماتیک می‌تواند از طریق شبکه بارنده اقدامات آبرسانی را انجام دهد از طرف دیگر اجرای این طرح باعث می‌شود تا ماشین آتش‌نشانی داخل بازار نشود و نیروهای امداد رسانی در کمترین زمان بتوانند از شبکه آب رسانی برای مهار حریق استفاده کنند.

این مسئول همکاری و همراهی مسئولین برای اجرای شبکه آب را لازم دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت این مسئله طرح شبکه آب بارها توسط آتش‌نشانی به‌عنوان اولویت اصلی ایمنی بازار مطرح شده است اما مشکلات مالی و اداری از عمده‌ترین مسائلی است که اجرای این کار را متوقف کرده است از طرف دیگر برای اجرای این طرح باید مجوزهای لازم کنده‌کاری توسط میراث فرهنگی صادر شود.

وی گفت: از دیگر اقدامات ملزوم برای پیشگیری از حوادث اصلاح شبکه فرسوده برق‌رسانی است که این مسئله بارها مورد مکاتبه با اداره برق قرار گرفته است اما لازم است شبکه برق‌رسانی مجدد بررسی و به‌روزرسانی شود.

اسدی در پایان بازدید، بررسی و ایمن‌سازی از چاه‌ها و برف‌اندازهای بازار را از دیگر مسائل مهم در افزایش امنیت بازار قزوین دانست و بیان کرد: چندین سازمان در بحث امنیت بازار دخیل هستند که لازم است همکاری‌های لازم را برای حفظ امنیت بازار داشته باشند زیرا اقدامات آتش‌نشانی به تنهایی برای حفظ امنیت بازار در برابر حوادث کافی نیست.

کد خبر 5427950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha