۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵

به نشانه بالاگرفتن تنش با غرب؛

رزمایش بلاروس و روسیه تمدید شد

رزمایش بلاروس و روسیه تمدید شد

آمریکا و شرکای ناتو به بهانه حمایت از اوکراین، محیط پیرامونی بلاروس و روسیه را با تسلیحات و نیروهای نظامی خود تسخیر کرده اند تا آنجا که این دو کشور وادار به تمدید رزمایش مشترک خود شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه و بلاروس از تمدید رزمایش مشترکی خبر دادند که قرار بود امروز یکشنبه خاتمه یابد.

وزارات دفاع بلاروس با اعلام این خبر گفت: تصمیم برای تمدید رزمایش ها در شمال اوکراین، متأثر از تشدید فعالیت های نظامی در محیط پیرامونی این دو کشور و همچنین افزایش تنش ها در منطقه دونباس است.

همزمان با بالا گرفتن تنش ها در دونباس و درگیری بین نیروهای جمهوری های خودخوانده شرق اوکراین با ارتش این کشور، هر دو طرف درگیری یکدیگر را به نقض آتش بس در امتداد خط تماس متهم می کنند.

غربی ها و در راس آنها آمریکا با متهم کردن مسکو به نشر اخبار نادرست درباره تنش ها، مدعی شده اند که این تاکتیک روسیه برای ایجاد بهانه ای جهت توجیه حمله نظامی خود به اوکراین است و اوضاع در دونباس آن طور که رسانه های روسی گزارش می دهند نیست.

مسکو نیز می گوید که اوکراین با عدم پایبندی به توافقات مینسک و با استفاده از فرصت در حال نسل کشی اهالی عمدتا روس زبان منطقه دونباس است.

همچنین خبرگزاری ریانووستی در خبری در این رابطه نوشت که دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس (JCCC) از نقض ۸۲ آتش بس توسط نیروهای اوکراینی طی روز گذشته خبر داده است.

کد خبر 5429090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha