۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۷

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد؛

فعالیت ۱۷۵ هزار کردستانی در حوزه تجارت

فعالیت ۱۷۵ هزار کردستانی در حوزه تجارت

سنندج- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر حدود ۱۷۵ هزار کردستانی در حوزه تجارت و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند که نیمی از آن در حوزه صنعت فرش است.

بختیار خلیقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کردستان به دلیل شرایط ویژه مرزی و داشتن بازارچه‌های رسمی ظرفیت بزرگی را برای تبدیل شدن به یک استان تجاری دارد.

وی افزود: در بخش تجارت ۸۵ هزار واحد صنفی، ۹۰ هزار بافنده فرش دستباف، ۹۴ هزار کارت بازرگانی مرزنشینی و ۵۲۰ تاجر و بازرگان فعال فعالیت دارند که در مجموع ۱۷۵ هزار نفر را شامل می‌شود.

خلیقی اظهار داشت: در استان کردستان ۹۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که ۵۸۷ واحد آن فعال بوده و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در این واحدهای صنعتی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ارزش افزوده بخش صنعت در استان را سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با فعال کردن ۲۰۰ واحد نیمه فعال و ۱۷۸ واحد راکد شاهد جهش بسیار خوبی در حوزه اشتغال و درآمد عمومی استان خواهیم بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از وجود ۳۳۷ واحد معدنی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۷۸ واحد معدنی در استان فعال بوده و برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده اند.

خلیقی افزود: کردستان یکی از استان‌های معدنی کشور بوده و با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری می‌توانیم علاوه بر افزایش اشتغال در این بخش به ارتقای اقتصاد عمومی استان نیز کمک شایان توجهی کنیم.

کد خبر 5429587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha