۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳

مالکلم پین:

دنبال تحقق انسجام اجتماعی با ادغام اجتماعی باشیم

دنبال تحقق انسجام اجتماعی با ادغام اجتماعی باشیم

یکی از نظریه‌پردازان معاصر نظریه‌های مددکاری اجتماعی گفت: ادغام اجتماعی در حوزه مددکاری اجتماعی و بیشتر در خصوص ارتباطات مؤثر مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مالکلم پین روز چهارشنبه در چهارمین کنگره آنلاین بین المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران به مناسبت روزهای ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با موضوع مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی در سخنرانی خود با عنوان ادغام اجتماعی و همبستگی در سه نوع نظریه مددکاری اجتماعی افزود: ارتباطات اجتماعی به همه افراد مرتبط است و هرشخصی در جامعه دارای جایگاهی خاص است و نهایتاً این افراد می‌توانند گروه‌هایی را ایجاد کرده و به عضویت گروه‌های اجتماعی درآیند. تاکید ما در واقع بر افراد و تعاملات گروهی و حضور در مؤسسات است که می‌تواند از طریق قراردادهای اجتماعی این تعاملات را برقرار کرد.

وی تصریح کرد: موضوع مهم این است که این تعاملات در خصوص ادغام و شمول اجتماعی راحت نیست و ادغام اجتماعی در کنار این موارد مثبت، تضاد و مشکلات را نیز در بر دارد. ما در واقعیت می‌توانیم ادغام اجتماعی را داشته باشیم و این روند در یک حلقه افراد را قرار می‌دهد.

پین اظهار داشت: در حقیقت ما با مددکاری اجتماعی و تئوری‌های موجود، توجه افرادی که درگیر هستند را جلب می‌کنیم و ما از مددکاران اجتماعی این توقع را داریم که در جامعه ارتقا ایجاد کنند و در این راستا به افراد و مؤسسات فعال در این حوزه کمک می‌کنیم و این نتیجه ارتقا کلی باعث کاهش تنش در جامعه می‌شود و می‌توان از این طریق در جامعه تغییر ایجاد کرد.

این استاد دانشگاه انگلستان با بیان اینکه زمانی که در خصوص تئوری مددکاری اجتماعی صحبت می‌کنیم درباره شمول مددکاری اجتماعی صحبت می‌شود، اضافه کرد: باید مددکاری اجتماعی جهانی را اجرایی کنیم و باید در قالب آموزش بتوانیم ارتباطات اجتماعی را برای ارتقا جامعه مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: مهارت‌های حل مسائل و توسعه اجتماعی موردنظر در مدل‌های ارائه شده در حوزه مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی است. برخی از مدل‌هایی که به فقر زیاد و مسائل مسکن توجه نمی‌کنند، برای مددکاران اجتماعی به پیچیدگی‌های این مدل‌ها توجه نشده و این مدل‌ها ناکارآمد محسوب می‌شوند.

وی همچنین اظهار داشت: کار مددکاران اجتماعی به مراقبت، کمک و مشاوره مرتبط است و در واقع شما باید برای افراد مشاوره انفرادی ارائه دهید تا بتوانید در جامعه و خانواده تغییرات رفتاری ایجاد کنید. در رابطه با تئوری مددکاری اجتماعی سه نظریه وجود دارد.

پین در ادامه گفت: ارتباطات افراد در تئوری‌های مددکاری اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. سومین تفکر مددکاری اجتماعی در خصوص سنت توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه فعال است که در جامعه اروپایی اجرایی شده است.

این نظریه‌پرداز معاصر ادامه داد: تمام این رویه‌ها و سنت نشان از این است که مددکاری اجتماعی خود را با ارزش‌های اجتماعی انطباق می‌دهد و در واقع تأمین نیازهای اجتماعی را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: توجه اصلی ما بر ارزش‌های فرهنگی و توسعه زندگی خانوادگی است که مددکاری اجتماعی بتواند منجر به افزایش روحیه افراد شود. رویه‌ها متأثر از کارایی مددکاری اجتماعی هستند و اهمیت مددکاری اجتماعی از این منظر دارای اهمیت ویژه ای است.

وی گفت: تئوری مددکاری اجتماعی توجه کلی به حوزه رویه‌های حل و فصل و ایجاد تغییر در زندگی دیگران دارد. ایجاد تغییر بین افراد در زندگی بسیار مشکل است و برای این مهم یکسری مقاومت‌ها وجود دارد و توجه به اهداف کمک مددکاران اجتماعی بسیار مهم است و ما باید به شکلی رویه‌ها را پیاده سازی کنیم که نیت‌های دوگانه‌ای را موجب نشود.

این استاد دانشگاه همچنین اضافه کرد: ما در واقع در سه منطقه جهان با کمک سه مؤلف یا نویسنده در صدد این هستیم که اثبات کنیم افراد را با تنوع‌های ارزشی باید در کنار هم داشته باشیم. تئوری سوم مددکاری اجتماعی به مستئل مربوط به طبیعت اشاره دارد.

وی گفت: طردهای اجتماعی می‌توانند در رابطه با شخصیت افراد و یا اینکه به دلیل مشخصات ظاهری افراد و یا طرد از نظر جنسیت باشد و نگرش‌های فرهنگی می‌تواند به طرد اجتماعی کمک کندو مفروضات برخی از افراد در حوزه‌های فرهنگی می‌تواند منجر به طرد اجتماعی شود.

پین ادامه داد: ما به عنوان مددکاران اجتماعی باید بتوانیم برای افراد جایگاهی را در اجتماعی ایجاد کنیم و ارتباط بین افراد، اماکن و جایگاه‌ها را تعریف و برقرار کنیم. باید از طریق مهارت آموزی بتوانیم افرادی را که توانایی کمتری دارند برای حضور در اجتماعی ترغیب کنیم و از این راستا قدر افراد را بدانیم.

وی تصریح کرد: در واقع یکی از ارزش‌های حوزه فعالیت‌های مددکاری اجتماعی در ارتباط با افراد جامعه، شمول اجتماعی است. تئوری‌های مددکاری اجتماعی فی نفسه وارد جزئیات مرتبط با این حوزه می‌شوند. در واقع مددکاری اجتماعی را می‌توانیم از دیگران فرابگیریم.

کد خبر 5432034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha