۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴

۳ پروژه یزد موفق به کسب جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی شد

۳ پروژه یزد موفق به کسب جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی شد

یزد- دو پروژه عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد همچنین یک پروژه در بخش مرمت جامع، در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران ۱۴۰۰ حائز رتبه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه های مرمت و احیاء دو بنای ارزشمند تاریخی کشور که توسط دکتر محسن عباسی هرفته انجام گرفته بود در دو بخش مرمت بناهای تاریخی و مرمت بناهای معاصر به عنوان پروژه های منتخب برگزیده شدند.

در بخش مرمت جامع بناهای تاریخی، پروژه باغ تاریخی خان (بوستان ولایت) علاوه بر کسب امتیازات کافی به دلیل مرمت با مداخلات حداقلی در سازمان فضایی و اجزای معماری و توجه به اصالت و یکپارچگی رتبه دوم این بخش را بدست آورد .

۳ پروژه یزد موفق به کسب جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی شد

دومین پروژه دکتر عباسی هرفته که مورد تقدیر هیات داوران مسابقه قرار گرفت، در بخش مرمت و احیاء بناهای معاصر بود. پروژه مرمت مرکز فرهنگی شهدای گمنام جزیره هرمز به دلیل احیای وفادارانه بنا و نقش مهم احیای این پروژه در جزیره هرمز مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در بخش مرمت جامع، پروژه ای از بوشهر مقام نخست را کسب کرد و پروژه هایی از گرگان و یزد به طور مشترک سوم شدند.

در بخش مرمت و احیاء بناهای معاصر نیز پروژه ای از تهران رتبه نخست را کسب کرد.

در بخش مرمت تزیینات معماری نیز پروژه خانه اخوان شیراز و در بخش مرمت تزیینات معماری نیز پروژه ای از مشهد انتخاب شد.

۳ پروژه یزد موفق به کسب جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی شد

این مسابقه به طور سالیانه توسط موسسه و مجله هنر و معماری در بخش های مرمت جامع، مرمت و احیاء بناهای معاصر، بخش مرمت تزیینات معماری، بخش معماری داخلی بناهای تاریخی و بخش بناهای نوساز در بافت های تاریخی (بناهای میان افزا) برگزار می شود و بهترین پروژه های مرمتی که اجرا شده باشند، انتخاب و جوایزی به طراحان آن ها اعطاء می شود.

گفتنی است؛ در سال های اخیر مهندسین معمار یزدی، در خارج از استان یزد نیز خوش درخشیدند و پروژه های متعددی را مرمت و احیاء کرده اند که این مهم حکایت از سرمایه انسانی متخصص و کارآمد موجود در استان در این زمینه است.

کد خبر 5432976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha