۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰

در جمع خبرنگاران؛

سخنگوی کرملین هدف اصلی ارتش روسیه در اوکراین را اعلام کرد

سخنگوی کرملین هدف اصلی ارتش روسیه در اوکراین را اعلام کرد

سخنگوی کرملین با انتقاد از رفتار خصمانه دولت های غربی در اعمال تحریم ها و ارسال تسلیحات به کی یف، اعلام کرد که مسکو در این رابطه بر اساس اصل متقابل و منافع خود عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که هدف اصلی ارتش روسیه در اوکراین، امنیت غیرنظامیان است و ارتش این کشور هر کاری را برای این منظور انجام می دهد.

وی در این باره و با اشاره به اینکه ملی گرایان اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، گفت: در مورد جمعیت غیرنظامی، وظیفه اصلی ارتش روسیه تضمین امنیت مردم غیرنظامی است و ارتش ما هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از این امر انجام می دهد.

پسکوف همچنین اقدام یاد شده گروه‌های ملی‌گرای اوکراین راه غیرقابل قبول و جنایت خواند.

سخنگوی کرملین همچنین اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره درگیری احتمالی روسیه و ناتو را غیرقابل قبول خواند و از اظهار نظر درباره احتمال برخورد بین روسیه و ناتو خودداری کرد.

او همچنین ارسال تسلیحات به اوکراین را یک عامل بسیار خطرناک و بی ثبات کننده ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم ها از سوی غرب اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نسبت به اعمال تحریم ها برضد خود بی تفاوت است، اما همین واقعیت اعلام تحریم برضد رئیس دولت، پوچ و بسیار کوته فکرانه است.

پسکوف ادامه داد: فدراسیون روسیه برای مدت طولانی به طور سیستماتیک برای تحریم های احتمالی، از جمله سنگین ترین تحریم هایی که اکنون با آن مواجه هستیم، آماده شده است. اینها تحریم هایی سنگین و مشکل ساز هستند، اما روسیه پتانسیل لازم برای جبران خسارت آنها قبل از اعمال این تحریم ها را دارد.

وی همچنین در ادامه و با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا موضعی غیردوستانه در قبال روسیه اتخاذ کرده و تدابیر خصمانه ای انجام می دهد، افزود که روسیه به ممنوعیت های پروازی اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی و همچنین تحریم های غرب پاسخ خواهد داد و بر اساس اصل متقابل و منافع خود عمل خواهد کرد.

پسکوف در پایان گفت که پوتین امروز دوشنبه گفتگویی تلفنی در سطح بین المللی انجام خواهد داد.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه گذشته دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5435763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha