۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

یادواره شهدا باید عرصه احیای شعارهای انقلاب اسلامی باشد

یادواره شهدا باید عرصه احیای شعارهای انقلاب اسلامی باشد

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شهدا برای تحقق شعائر اسلامی جان خود را فدا کردند، گفت: یادواره‌های شهدا باید عرصه احیای شعارهای اصیل انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دو شنبه در یادواره شهدای منطقه باقرخان ۳ بجنورد، فرهنگ شهادت را مایه عزت و آبروی کشور دانست و اظهار کرد: فرهنگ شهادت یعنی ملت ایران در برابر دنیا می‌خواهد عزیز و مستقل باشد.

امام جمعه بجنورد در تبیین سبک زندگی شهدا گفت: فرهنگ شهادت یعنی دزدی، تبعیض و اختلاس در جامعه نباشد و محرومین از یادها فراموش نشوند؛ چراکه باورمان این است شهدا در مسیر تحقق همین آرمان‌ها یعنی عزت و اعتلای جامعه اسلامی وارد عرصه جهاد فی سبیل الله شدند.

وی افزود: یادواره‌های شهدا باید عرصه احیای شعارهای اصیل انقلاب باشد؛ شعارهایی که شهدا به خاطر تحقق آن‌ها به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شهدا امنیت ملت ایران را تضمین و از حقوق انسانی و حقوق دینی ملت ایران دفاع کردند و برای همین است که مردم از شهدا جدا نمی‌شوند.

امام‌جمعه بجنورد غیرت دینی را یکی از شاخصه‌های برجسته شهدا دانست و بیان داشت: همین غیرت دینی اجازه نداد شهدا در برابر جنایت‌های رژیم بعث عراق سکوت کنند؛ بلکه با تمام عشق و علاقه وارد عرصه جهاد فی سبیل الله شدند و از عزت ایرانی دفاع کردند.

کد خبر 5435939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha