۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۷

ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

سازمان امور مالیاتی جزئیات ارسال پیامک حاوی الزام مالکان خانه های خالی نسبت به پرداخت مالیات را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی چند روز گذشته برای تعدادی از هموطنان مان پیامکی مبنی بر الزام به پرداخت مالیات بر واحد مسکونی خالی شناسایی شده آنها ارسال شده است.

ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

پس از این پیامک حاوی اخطار، بلافاصله پیامک دیگری مبنی بر اینکه شناسایی خانه‌های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و اگر نسبت به آن اعتراض دارید، باید در سامانه‌های امور مالیاتی اعتراض و عدم پذیرش رقم مالیاتی مذکور را درج کنید.

ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

مالیات واحد خالی ۵۰ متری در مرکز تهران: تا ۱۰ میلیون تومان

برخی مالکان واحدهای مسکونی در تهران که در سامانه املاک و اسکان کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نکرده بودند، از تعیین مالیات زیر ۱۰ میلیون تومان برای واحدهای مسکونی ۵۰ تا ۶۰ متر مربعی در مناطق متوسط شهر تهران خبر داده‌اند.

مدیرکل طراحی فرآیندهای سازمان امور مالیاتی: فقط ۶۰ نفر مالیات خانه خالی داده‌اند

در پی ارسال پیامک‌های حاوی هشدار به مالکان خانه‌های حالی جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، تنها بین ۵۰ تا ۶۰ مالک برای پرداخت مالیات واحدهای مسکونی خالی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس پیامک‌هایی که برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال شده، آنها وقت دارند تا پایان امروز ۱۰ اسفند، نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

رحیمی تصریح کرد: اگر ملک کسی به اشتباه جزو خانه‌های خالی ثبت شده است، از طریق درگاه خدمات الکترونیک وزارت راه و شهرسازی، می‌تواند عدم پذیرش خود را اعلام کند.

سازمان امور مالیاتی: وزارت راه خانه‌های خالی را شناسایی و معرفی کرده است

پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی، مؤدیان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام نمایند.

با توجه به اینکه مسئولیت شناسایی واحدهای مسکونی خالی مشمول مالیات، با وزارت راه و شهرسازی بوده و مالیات‌های محاسبه شده نیز بر آن مبنا تعیین و اعلام شده است، لذا چنانچه واحد ملکی اشتباهاً به عنوان واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده باشد، در صورت اعلام مراتب، موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری و در صورت تأیید اشتباه توسط وزارتخانه مذکور، نسبت به اصلاح آن در سامانه‌های مالیاتی اقدام خواهد شد.

اطلاعیه مهم پیرامون شناسایی واحدهای مسکونی خالی

کد خبر 5436437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      63 0
      مسؤلين اداره ماليات نسبت به ناکارآمدی و عدم اجرای صحیح و موفق این پایه ناعادلانه مالیاتی واقفند و بدرستی دریافته اند که خطا های بسیاری در شناسایی واحدها وجود دارد از این رو منشأ خطا ها ی احتمالی شناسایی ،را وزارت مسکن اعلام میکنند.بزودی مالیاتها به اجاره اضافه ميشود البته قبل از پرداخت ماليات!
    • فرزاد IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      65 0
      چیجوری که یکی خونه لوکس باید همش ۱۰ میلیون مالیات بده اونوقت یکی دیگه که اپارتمانش کهنه است و اجاره نمی ره باید چند برابر این مبلغ مالیات بده اونم آدمی که هیچ منبع درآمدی نداره 2
    • صادق IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      64 0
      تصویب یک قانون ناکارآمد واصراربه ان بمنظور ایجاد نارضایتی عمومی وفرار سرمایه وبیکاری گسترده با چه هدفی است،وقتی ۳۳ میلیون خانوار۸۰۰هزار نفر ثبت میکنند واز۶۰۰ هزار قطعی شده ۵۰ خانوار تمکین میکند یعنی این قانون برای مردم نیست،مردم میخواهند نمایندگان حقوق ودارایی خود راشفاف کنندنه انکه ....
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      60 0
      قانونی عبث و بی فایده که دودش فقط به چشم قشر ضعیف میره.جالبتر اینکه اموال مسئولین محرمانه و امنیتی هست و جدیدا حقوق نمایندگان مجلس هم محرمانه اعلام شده.متاسفم برای اینکه نمایندگان مجلس ایران را با کانادا اشتباه گرفتند
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      59 0
      تعداد خانه های خالی ذخیره بازار و در رنج نرمال است متاسفانه مسئولين بر اساس آمار سرشماری که حال قابل اتکا نیست مالک و مستاجر را به جان یکدیگر انداختند... از شخص بازنشسته یا مالک ملک مخروبه که درآمدی ندارد اخذ مالیات منصفانه نیست چرا هر قانونی با پوشش دفاع از مظلومان،ظالمانه و تنبیهی است!!
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      54 0
      دولتها و مجلسها یکی پس از دیگری می آیند و میروند و با هزینه بیت المال انواع لوایح را بنا به شرایط به قانون تبدیل نموده و با کمک قدرتی که در اختیار دارند اجرا میکنند تعدادی از این قوانین باعث میشوند که مردم هم پیاز را بخورند هم شلاق را ،جریمه را هم بپردازند اما تصمیم گیرندگان به مقام بالاتر ميرسند
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      63 0
      اداره محترم مالیات که برای مردم مو را از ماست میکشد در صورت خالی بودن ویلای محقر سازمانی هزار و هشتصد متری جناب وزیر سابق در محله فقیر نشین نیاوران ،مالیات را محاسبه نماید.چون دیگر محرمانه نیست !با تشکر از دشمنان آمریکا و انگلیس که بسیار ساده زیست هستند ...ما هم لنگ میبندیم و اشکنه می خوریم ...
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      57 0
      بعضی از املاک بدلیل نداشتن آسانسور،نورگير نبودن،در محله های نا امن قرار داشتن،دورافتاده و بی امکانات بودن و ده ها دلیل دیگر اجاره نميروند و به سادگی قابل فروش نیستند...قرار بود این املاک در سامانه ای در وزارت مسکن جهت فروش یا اجاره عرضه شود.اين قانون ناقص و پر هزینه برای دولت و مردم است و مضحك!!
    • US ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      56 0
      مردم مدتی است رنج بیماری کرونا و غم از دست دادن عزيزانشان را تحمل می کنند و شرایط کسب و کار بسیار بد و تورم بالا توان مردم را گرفته ...بیشتر کشورهای کافر به مردم خود در این شرایط کمک کردند اما مسؤلین دلسوز ما با وجود منابع درآمد زا در کشور دائم در حال تهدید و تنبیه جهت اخذ انواع مالیات هستند!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      62 0
      ساده اندیشی است که تصور کنیم اشخاص حقیقی و حقوقی مالیات را ار جیب خود بپردازند ! هر گونه مالیات هزینه محسوب شده و به مصرف کننده منتقل می شود که در بخش مسکن نیز اینگونه است و سال آینده مشخص خواهد شد مالیات در سالهای گذشته خرج رفاه نشده ودر آینده نیز نخواهد شد فقط به نام فقرا دریافت میشود.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      7 0
      شکی نیست که قانون مالیات بر خانه های خالی جهت صیانت از حقوق مستاجرین است چون در این مدت هم معنی صیانت را آموخته ایم و هم صیانت کنندگان را می شناسیم...
      • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
        5 0
        صیانت شوخی قشنگی بود
    • مردم IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      9 0
      مستاجر محترم لطفا مالیات موجر محترم را علاوه بر اجاره بهای قبلی پرداخت نمایید تا شکم آقایان سیر شود.
    • علی اسدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      6 0
      با سلام اینجانب در سال 96 آپارتمان خود را فروخته و بلافاصله یک آپارتمان دیگری خریدم برای بنده از اداره مالیات پیامی مبنی بر اینکه ملک شما خالی از سکنه شناخته شده و مشمول مالیات می‌شود که با استعلام از سایت تایید اسکان وزارت مسکن مشاهده نمودم که ملک قبلی که فروخته بودم بعنوان محل سکونت و ملک فع
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      4 0
      قطعا با داشتن انواع بانکهای اطلاعات و سامانه های بی شمار اموال مردم برای دولت شفاف است اما ادعا میشود که ثبت اموال مردم جهت برنامه ریزی در بخش مسکن لازم است...شکی نیست که شفاف سازی اموال و حقوق مسؤلین برای مردم در زمان رای به این عزیزان ضروری تر است...رطب خورده منع رطب چون کند ...
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      5 0
      قانون مالیات بر خانه های خالی قانونی کم اثر و دست چندم است هر قانون موفقی در سایر کشورها الزما در کشور ما موفق نیست در کشورهای با ثبات اقتصادی و تورم اندک و فضای کسب و کار خوب نباید کسی ملکش را خالی بگذارد اما در کشور ما بدلیل کاهش روزانه ارزش پول ملی کسانی که باید جوابگو باشند مسؤلین هستند نه مردم!
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      6 0
      تصویب و اجرای برخی قوانین مانند قانون مفرح ماليات بر خانه های خالی بر اساس آزمون و خطا است متاسفانه با وجود زيانبار بودن و نا کارآمد بودن این قانون مسؤلین از این آزمون درس نمی گیرند و بهای خطای آن را هم عموم مردم می پردازند.آزموده را آزمودن خطاست...
    • سیدجعفرکاظمی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 0
      لعنت به کارشناسی که خانه مراخالی اعلام کرده من فقط یک آپارتمان دارم و10 سال است که درآن ساکن هستم.
    • زهرا IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 0
      من فقط یه خانه دارم، بدون اعلام قبلی، یکدفعه برام اس ام اس خانه خالی اومد! و من اصلا نمی‌دونستم باید چیکار کنم. الان رفتم داخل سایت، می‌بینم محل سکونتم را از یه جایی یا اطلاعات قدیمی زدند منزل والدینم. اونو عوض کردم. ولی جایی برای مراجعه و تغییر وضعیت معرفی نمی‌کنند.