۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۷

تحریم های شدید آمریکا علیه تاسیسات دفاعی روسیه

تحریم های شدید آمریکا علیه تاسیسات دفاعی روسیه

آمریکا در اقدامی جدید ۲۲ شرکت دفاعی روسیه را که از جمله شرکت‌هایی تولید کننده هواپیماهای جنگی، موشک‌ها و پهپادها هستند تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کانال تلگرامی صابرین نیوز، آمریکا تحریم‌های کاملی را علیه تأسیسات دفاعی روسیه اعمال می‌کند.

بر این اساس، ۲۲ شرکت دفاعی روسیه که مشمول تحریم‌های جدید آمریکا هستند از جمله شرکت‌هایی تولید کننده هواپیماهای جنگی، موشک‌ها و پهپادها هستند.

پنج شنبه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پی درخواست رسمی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای حمایت روسیه در مقابله با ارتش اوکراین، از آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس در جنوب شرق اوکراین خبر داد. پوتین تاکید کرد که روسیه برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و توضیح داد که هدف روسیه محافظت از افرادی است که طی هشت سال مورد سو استفاده و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته‌اند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در ۷ روز گذشته ۴۹۸ نظامی روسیه در حین انجام وظیفه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین کشته شدند. ایگور کوناشنکوف، گفت که در جریان این عملیات ۱۵۹۷ پرسنل نظامی روسیه نیز زخمی شدند. وی در مورد تلفات در نیروهای مسلح اوکراین گفت که بیش از ۲۸۷۰ اوکراینی کشته و حدود ۳۷۰۰ نفر نیز مجروح شدند، همچنین ۵۷۲ سرباز اوکراینی نیز به اسارت درآمدند.

کد خبر 5437483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha