۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

امام جمعه بجنورد:

کمک به افراد کم‌برخوردار یک تکلیف اجتماعی است

کمک به افراد کم‌برخوردار یک تکلیف اجتماعی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه بسیاری از مکاتب جهان توان آوردن مردم به میدان را ندارند، گفت: طبق مبانی دین اسلام کمک به افراد کم برخوردار و بی بضاعت یک تکلیف اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری صبح شنبه در مراسم اهدا ۵۸۷ سری جهیزیه به زوج‌های جوان که در محل کمیته امداد خراسان شمالی اجرا شد، اظهار کرد: کمک به افراد کم برخوردار و بی بضاعت یک تکلیف اجتماعی است لذا به عنوان یک شغل نباید به آن نگاه کرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اگر این نگاه را داشته باشیم دیگر تکلیف سازمانی و خستگی مطرح نمی‌شود.

وی افزود: برخی مکاتب دنیا ظرفیت حضور مردم در صحنه را ندارند؛ مکاتبی همچون مارکسیسم نمی‌توانند مردم به صحنه بیاورند زیرا اعتقادی به خداوند، قیامت و معنویت بین مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: در این نگاه‌ها ایثار معنایی ندارد و از آن جایی که اعتقادی به آخرت نیست، مردم به صحنه نخواهند آمد.

امام جمعه بجنورد در ادامه به تشریح دین اسلام در این خصوص پرداخت و گفت: طبق روایات کمک به نیازمندان در قیامت و دنیا چند صد برابر شده و به ما باز می‌گردد؛ لذا خداوند افزایش رزق با اهدا زکات را ضمانت کرده است.

وی افزود: با ظرفیتی که دین اسلام دارد، می‌توان مردم را به صحنه آورد.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: یکی از نهادهایی که در روزهای ابتدایی انقلاب به وجود آمد، کمیته امداد بود که این نهاد طی این سال‌ها کمک‌های زیادی را به افراد ضعیف داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در انتها گفت: مردم به کمیته امداد اعتماد کامل دارند لذا پول خود را برای دادن به نیازمندان در اختیار این نهاد قرار می‌دهند.

کد خبر 5438947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha