واکنش مقتدی صدر به اوضاع اقتصادی عراق

واکنش مقتدی صدر به اوضاع اقتصادی عراق

رهبر جریان صدر عراق ضمن ناکافی دانستن اقدامات اقتصادی انجام شده در این کشور، پنج پیشنهاد برای مقابله با افزایش قیمت کالاها ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در توییتی به اوضاع اقتصادی این کشور واکنش نشان داد و اقدامات انجام شده را ناکافی دانست.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق احضار «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی این کشور به پارلمان عراق را ناکافی دانست و ۵ پیشنهاد برای مقابله با افزایش قیمت کالاها ارائه کرد.

افزایش جهانی قیمتها را نباید بهانه کرد/ ۵ پیشنهاد دارم

رهبر جریان صدر عراق در توئیتی نوشت: طبق فهم من احضار وزیر دارایی به پارلمان ناکافی است، فقرا همچنان آسیب پذیرند و قیمت کالاها با تاسف شدید رو به افزایش است و نباید افزایش جهانی قیمت‌ها را بهانه کرد و می‌بایست راهکارهای فوری ارائه نمود. پیشنهاداتی به شرح زیر ارائه می دهم؛

اول: افزایش اقلام در سهمیه خواروبار (یارانه معیشتی) و رساندن آن به مستحقان به ویژه فقرا، روستاها و حاشیه شهرها و نظایر آن.

دوم: فعال‌سازی نقش امنیت اقتصادی و تعیین قیمت‌ها و بازخواست و محاکمه کسانی که بدان پایبند نیستند.

سوم: حمایت از کشاورزان و کالاهای تولید داخل در سریع ترین زمان ممکن.

چهارم: حمایت از طبقه فقیر و پایین جامعه با یارانه معیشتی مخصوص ماه مبارک رمضان.

پنجم: همانطور که پیشتر گفتیم باید سهم هر شهروند از نفت را بر اساس سامانه ویژه و استواری و بدون هیچگونه تعلل به دستش رساند، ما از چندین سال پیش خواستار تحقق این موضوع هستیم.

صدر در پایان نوشت: پارلمان و دولت عراق باید با جدیت و تمام توان تلاش کند و بر اساس اختیارات خود، موارد فوق الذکر را تحقق بخشد.

کد خبر 5439285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha