امروز منتشر شد؛

توئیت جدید «مقتدی صدر» درباره ماهیت دولت آتی عراق

توئیت جدید «مقتدی صدر» درباره ماهیت دولت آتی عراق

رهبر جریان «صدر» عراق امروز شنبه با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد که دولت آتی دولت اکثریت ملی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق امروز شنبه یک پست توئیتری در خصوص ماهیت دولت آتی این کشور منتشر کرد. وی در این پست توئیتری نوشت: دول آتی دولت اکثریت ملی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در پست توئیتری مقتدی صدر همچنین آمده است: دیگر جایی برای طایفه گرایی و نژادپرستی در عراق وجود ندارد؛ کُردها از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و شیعیان حمایت می‌کنند و سُنی‌ها نیز از حقوق اقلیت‌ها، شیعیان و کُردها حمایت به عمل می‌آورند.

رهبر جریان صدر افزود: دیگر جایی برای فساد در عراق نخواهد بود. پیشتر «عائد الهلالی» عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق از برخی جزئیات نشست اعضای این هیئت در منزل «نوری المالکی» پرده برداشت. وی گفت: نشست روز گذشته در منزل نوری المالکی با حضور اعضای هیئت هماهنگی در خصوص بررسی موضوع ائتلاف با جریان صدر و قبل از جلسه روز یک شنبه پارلمان برگزار شد.

توئیت جدید «مقتدی صدر» درباره ماهیت دولت آتی عراق

این عضو هیئت هماهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی شخصیت‌ها نیز به نجف رفتند تا با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر ملاقات کرده و در خصوص نزدیکی دیدگاه‌های دو طرف (جریان صدر و هیئت هماهنگی) رایزنی کنند.

الهلالی همچنین افزود: نشست‌ها ادامه خواهد یافت تا اینکه توافق نهایی اعلام شود، چرا که عدم تحقق آن به ضرر بیت شیعی است. چندی پیش «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با صدور فرمانی موعد برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید این کشور را تعیین کرد.

کد خبر 5394886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha