۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۴

پایان کار طباطبایی در مسابقات شطرنج گرند پریکس با پیروزی

پایان کار طباطبایی در مسابقات شطرنج گرند پریکس با پیروزی

سیدمحمدامین طباطبایی تنها نماینده ایران در مسابقات شطرنج گرند پریکس دیدار پایانی خود در این رقابت‌ها را با کسب اولین پیروزی به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شطرنج گرند پریکس با برگزاری دیدارهای دور پایانی در بلگراد صربستان پیگیری شد.

در این دور از رقابت ها سید محمد امین طباطبایی تنها نماینده کشورمان به مصاف «هری کیریشنا» رفت و موفق شد این استاد بزرگی هندی را شکست دهد. طباطبایی در دور دوم مسابقات برابر همین شطرنجباز به تساوی رضایت داده بود.

طباطبایی همچنین در دور نخست مسابقات مقابل «آنیش گیرِی» تن به شکست داد اما در دور چهارم مسابقات برابر وی به تساوی دست یافته بود. این شطرنجباز کشورمان همچنین دو دیدار برابر «نیکیتا ویدیوگوف» را با تساوی به پایان رسانده بود.

طباطبایی دیدار خود در دور پایانی مسابقات گرند پریکس را در حالی با برد به پایان رساند که هیچ شانسی برای صعود نداشت. وی که در گروه B قرار داشت در پایان این رقابت ها در رده سوم قرار گرفت و از صعود به مرحله بالاتر بازماند.

سید محمد امین طباطبایی تنها نماینده ایران در مسابقات شطرنج گرند پریکس بود. وی به واسطه صعود به مرحله یک هشتم مسابقات سوئیس سهمیه حضور در مسابقات گرندپریکس را به دست آورد. این شطرنجباز کشورمان که با ریتینگ ۲۶۲۳ عازم بلگراد در مرحله سوم مسابقات گرند پریکس به میزبانی آلمان نیز شرکت خواهد کرد.

کد خبر 5441398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha