۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

توزیع بیش از۶۸ هزار تن انواع کود شیمیایی در آذربایجان غربی

توزیع بیش از۶۸ هزار تن انواع کود شیمیایی در آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی، از تامین و توزیع ۶۸ هزار و ۱۲۶ تن انواع کود شیمیایی در سراسر استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این میزان کود توزیع شده حدود ۵۹ هزار و ۷۹۴ تن کود ازته (کود اوره) و مابقی کودهای فسفاته و پتاسه است، افزود: روند توزیع کود در شهرستان‌های استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: کودهای کشاورزی مورد نیاز به انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ارسال شده و بر اساس سامانه نهاده بین کشاورزان و بهره برداران متقاضی، توزیع می‌شود.

قربانی افزود: انواع کودهای شیمیایی به اندازه کافی در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان موجود و ذخیره سازی شده است و هیچ گونه مشکلی در خصوص تأمین و توزیع انواع کود در سطح استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به کارگزاران رسمی شرکت در شهرستان‌ها نسبت به خرید کود مورد نیاز خود با قیمت مصوب و بدون محدودیت اقدام کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی از صدور ۱۲۴ هزار و ۶۹۹ حواله الکترونیک به کشاورز در سامانه پایش و کنترل مواد کودی و سامانه حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۸۷۲ تن انواع شیمیایی یارانه دار مورد نیاز کشت بهاره استان (ازته، فسفاته و پتاسه) به میزان کافی جهت رفع نیاز گیاهان ذخیره شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

قربانی اظهار کرد: علاوه بر تأمین کودهای شیمیایی از محل ذخیره انبار استانی، کودهای مورد نیاز از مبادی حمل، بنادر، پتروشیمی‌های کشور و همچنین تولیدکنندگان داخلی بدون وقفه در حال حمل و تخلیه در انبار کارگزاری‌های این شرکت است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی افزود: تلاش می‌شود در روزهای پایانی سال و نیز ایام تعطیلات نوروزی کودهای شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

کد خبر 5442756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      امیدوارم استفاده غیر اصولی از این کودها با کمتر شدن کیفیت محصولات کشاورزی منجر به رکود بازار از پایین امدن مصرف به عرضه و تولید نشود به این منظور اگاهی از گذشت زمان منتج به افزایش کیفیت با کاشت سنتی در کشاورزان میتواند مفید باشد.