۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری خراسان جنوبی

افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از افزایش 26 درصدی تصادفات درون شهری استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری، دستگاه‌های متولی باید نسبت به ارتقا فرهنگ ترافیکی بیش از پیش تلاش نمایند.

به گفته وی؛ تصادف در محورهای برون شهری را به علت شرایط عمومی جاده‌ها تا حدودی می‌توان پذیرفت اما پذیرش این همه تصادف جرحی در درون شهرهای استان باید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای تصادفات درون شهری خیلی نباید به دنبال مسائل ترافیکی باشیم، متذکر شد: اگر چه زیرساخت‌‎ها ضعیف است اما مردم شهرها را به‌خوبی می‌شناسند و این تعداد از تصادفات اصلاً قابل قبول نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرهیختگی و طبع آرام مردم، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی را دور از انتظار خواند و گفت: شهرداری و پلیس راهور همه همت خود را به کار ببندند که سال آینده تصادفات درون شهری روند کاهشی داشته باشد و این وظیفه‌ای است که در شورای ترافیک باید دنبال شود در غیر این صورت باید تبعات کار را بپذیریم.

عباس‌زاده ادامه داد: دستورالعمل‌های شورای ترافیک باید در کمترین فرصت اجرایی شود در غیر این صورت اگر اتفاقی بیفتد، مسئول مربوطه در گزارش پلیس مقصر خواهد بود.

به گفته وی؛ در اجرای دستورالعمل‌ها، نباید امور سلیقه‌ای و شخصی لحاظ شود و مصوبات باید متناسب با ظرفیت استان اجرایی شود تا درگیر حواشی نشویم.

کد خبر 5443128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha