۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵

امام جمعه میامی:

تعطیلی تنها استخر میامی علی رغم افتتاح/مسئولان پاسخگو باشند

تعطیلی تنها استخر میامی علی رغم افتتاح/مسئولان پاسخگو باشند

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه استخر تازه افتتاح شده میامی تنها دلخوشی جوانان این شهرستان علی رغم افتتاح، تعطیل شده است، گفت: هنوز مسئولان درباره علت این موضوع توضیحی نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه ما مسلمانیم و با هر گونه جنگ طلبی و جنگ افروزی مخالف هستیم و تنها به دفاع اعتقاد داریم، ابراز کرد: انسانیت و اسلام از جنگ متنفر است اما اروپایی‌ها تازه فهمیده‌اند که مزه جنگ چیست و هشت سال بر ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس چه چیزی گذشته است که مدام بمباران می‌شدند و در سوریه هر سال چقدر انسان جان می‌باختند.

وی با بیان اینکه در طول دوران پس از جنگ جهانی دوم ۲۴۸ منازعه نظامی در نقاط مختلف جهان رخ داده که ۲۰۱ مورد از این جنگ‌ها از سوی آمریکا طراحی شد و این نشان می‌دهد که آمریکا هر سال به صورت میانگین چهار جنگ و بحران را ایجاد کرده است لیکن انسان به این نتیجه می‌رسد که گویا سیاست اقتصادی و حیات و زندگی آمریکا با جنگ گره خورده است و مدام باید نابود کند.

تناقض بین رفتار غربی‌ها

امام جمعه میامی با بیان اینکه تناقضی که در ارتباط با جنگ اوکراین است، بسیار گستاخانه محسوب می‌شود زیرا غربی‌ها فکر می‌کنند که خون مردم اوکراین از مردم یمن و سوریه و افغانستان و… رنگین‌تر است، تاکید کرد: تفاوت بین رفتار غربی‌ها مشخص است زیرا امروز در حالی فریاد شأن به آسمان رفته که سال‌ها است ملت‌های مسلمان درگیر جنگ بوده و هستند و هشت سال است که یمن توسط ابرقدرت‌ها درگیر جنگی است که هزاران کودک در آن آسیب دیده‌اند.

صفایی پور با بیان اینکه مافیای نظامی آمریکا از بابت تناقضی که نشان می‌دهد، چهره خود را نشان داده است، بیان کرد: رژیم مافیایی آمریکا و غربی‌ها مدام در حال بحران آفرینی و جنگ افروزی هستند و ما تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که این جنگ نیز به گونه‌ای رقم بخورد که نفع مردم باشد زیرا مردم از بابت این جنگ افروزی قدرت‌ها، گناهی ندارند.

وی در دیگر بخش سخنان خود به روز جوان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه باید زیرساخت‌های تفریحی و رفاهی برای جوانان میامی به خوبی برنامه‌ریزی شود متأسفانه با خبر شدیم که استخر میامی تنها دل خوشی و تفریح جوانان، علی رغم افتتاح توسط مسئولان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

استخر نیامده رفت!

امام جمعه میامی بیان کرد: با مسئولان فرماندار و مسئولان سپاه نیز تماس گرفتیم اما نتوانستیم ارتباطی برقرار کنیم لذا دلیل اینکه استخر افتتاح شده توسط استاندار و نماینده شاهرود و میامی در مجلس تعطیل است، مشخص نشد لذا از مسئولان می‌خواهیم درباره این موضوع پیگیری کنند.

صفایی پور در دیگر بخش سخنان خود همچنین با بیان اینکه انسان باید تلاش کند تا در مسیر ائمه اطهار (ع) باشند، تاکید کرد: ائمه اطهار (ع) هم دنیا داشتند اما همواره نیا را برای دیگران آباد کردند نه برای خودشان لذا یکی از شروط رهایی از دنیا طلبی تقوا است در نتیجه تقوای الهی موضوعی بسیار مهم محسوب می‌شود

وی همچنین به موضوع فضای سبز و هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و بیان داشت: اسلام اهتمام و تشویق نسبت به سلامت محیط زیست دارد و به کاشت درخت مردم را ترغیب می‌کند لذا همانطور که آدمی موظف است که فرزند خود را به خوبی بزرگ کند، هر درخت را هم می‌بایست به مثابه فرزند خودش بداند در نتیجه باید توسعه و محافظت فضای سبز دارای اهمیتی بسزا است. ۸۰۰ هکتار بیابان زدایی و دو هزار هکتار بذرکاری برای ارتقای فضای سبز از جمله اقدامات خوبی است که در شهرستان میامی صورت گرفته و مردم نیز باید در نگهداشت آن کوشا باشند.

کد خبر 5444303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha